Gumka uszczelniająca klik

Started by 123master, 2019-09-30, 19:47:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

123master

Witam.
Parę dni tamu miałem niemiłą niespodziankę a mianowicie włączyłem mojego fenixa E25 poszedłem do warsztatu wróciłem i ku mojemu zdziwieniu gumka zabezpieczająca klik urosła jak "balon" do tego stopnia że wypchało ją z korpusu latarki. Pytanie jak teraz zamontować go na swoim miejscu? Jest tam bardzo ciasno. A po drugie jeśli się da to jak ze szczelnością? Gumka po wypadnięciu była od wewnątrz tłusta jak by z oleju. Latarka świeciła na drugim średnim stopniu mocy około 10 min.

1984

A latarka działa?
Jak wypchnęło gumkę to znaczy że wytworzyło się ciśnienie, baterie nie wylały czy coś?
Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

123master

Latarka działa  :) nawet teraz sprawdzałem, akumulatorki w porządku. Tylko problem z gumką zabezpieczającą klik bo tam jest bardzo ciasno a nie chciał bym jej zniszczyć i nie mogę sobie poradzić może jest jakiś patent???. A i czy jeśli się uda założyć to czy później będzie dalej szczelna?

Cerber

 Felerny model wybrałeś .
Zwykła Guma puchnie z różnych przyczyn
W kontakcie z rozpuszczalnikami, olejem , i inną  chemią..
  Kołnież gumki pełni rolę uszczelki i powinna byś równo osadzona i dobrze dociśnieta.
1. Bez rozebrania głowicy raczej Ci się to nie uda.
2 powinna być nowa.
 
Opcja na moim starym patencie
- zalać umiejętnie gumowym Klejem na ciepło   ;)


123master

Czyli z tego co czytam jeśli chcę aby to było dobrze zrobione to albo serwis zajmujący się latarkami, ewentualnie zalać klejem na ciepło, umiejętnie. Bo w rozkręcanie lepiej się nie bawić bo uszkodzę? Jak bym nawet rozkręcił głowice to ona (przypuszczam) jest na kleju i po nawet udanym zamontowaniu gumki do klika już nie będę miał wodoodporności lub pewności na 100% że nie zaleje latarki?

RBT

Możesz przecież spróbować włożyć ją do gniazda. Raczej nie była klejona i po ponownym montażu (jeśli się uda) latarka będzie miała podobną szczelność. Lekkie posmarowanie olejem silikonowym może w tym wydatnie pomóc.

123master

Cerber pisał że Bez rozebrania głowicy raczej mi się to nie uda ( próbowałem ją wkładać jeszcze przed pisaniem do was, jedna strona weszła a druga już nie chce ) ale będę jeszcze walczył.

Cerber

Wyleciała raz, wypadnie ponownie..
  Użyj teraz fantazji
Bierzesz w łapy waciki , pencete
moczysz kawalek tyle by wszedł w felc
osadzenia gumki, w acetonie lub alkoholu .
Odtłuszczasz.
Następnie smarujesz wazeliną lub smarem do plastiku, ruchomy cycek klika.
Zakładasz na niego jakiś fajnie dopasowany gumowy odtłuszczony kapturek . 
Grzejesz pistolet z klejem,
I elegancko wypełniasz szczelinę
(Felc osadzenia starej gumy, aż po krawędź nowego g. Cycka)
Chodzi o to by centralna część klika zachowała elastyczność a reszta została solidnie zabezpieczona przed pylem, wodą..

RBT

Quote from: Cerber on 2019-10-05, 23:18:33
Wyleciała raz, wypadnie ponownie..

Wyleciała bo ogniwo pierdnęło. Warto próbować zatem osadzić ją ponownie. Pomocny może być kawałek cienkiej, twardej (0,2-0,3mm) blaszki o szerokości boku gumki którym dociskamy z jednoczesnym wsunięciem rant gumki. Kilka takich kroków powinno zakończyć się sukcesem. Oczywiście krawędzie blaszki mszą być wygładzone, a działać należy z wyczuciem by nie przeciąć gumy.