Astrolux MF04 - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie

Started by 1984, 2018-08-30, 19:19:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

1984

Ktoś miał do czynienia z ww. latarką?

W internetach jest wykres prototypu:



No kiepsko to wygląda, a biorąc pod uwagę wielkość głowicy wręcz beznadziejnie.

Już miałem brać ale jak zobaczyłem ten wykres, to ochota zmalała :-[
Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

Krul-Mateusz

2018-09-01, 12:22:15 #1 Last Edit: 2018-09-01, 12:25:26 by Krul-Mateusz


Ten sam sterownik, więc oczekiwałbym podobnych wyników.

Jak ten wykres niewyglądałby w rzeczywistości i tak będzie świecić dalj niż TN42 czy nawet BLF GT ;).
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

Krul-Mateusz

...Jakimiś tam drobnymi poprawkami da się wydłużyć początkową część wykresu do 15 minut.
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

1984

No ale wielkość 2x tyle co MF02 :)
Ważne aby nie było widocznego dla oka spadku jasności, a te 20% raczej na pewno nie będzie dostrzegalne.
Ale nie zmienia to faktu, że daleko do małej L16 zasilanej z 1x18650.
Z resztą niedługo sam się przekonam, bo Chińczyk moją już zaniósł na pocztę ;D
Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

Krul-Mateusz

No i co, że ma większy reflektor? Przecież, latarka była chłodzona wodą.
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

Krul-Mateusz

Różnica może pojawić się dopiero przy braku chłodzenia. Ale też, nie będzie duża, albowiem to nie głowica się grzeje.
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

1984

Quote from: Krul-Mateusz on 2018-09-01, 14:47:39
Różnica może pojawić się dopiero przy braku chłodzenia. Ale też, nie będzie duża, albowiem to nie głowica się grzeje.

Zdaje sobie sprawę, że to nie obudowa latarki wytwarzania cieplo. A Ty zapewne wiesz, że ma dosyć duży wpływ na to jak szybko ciepło jest rozpraszane.

Przy takiej głowicy, jednej XHP35 HI i realnej ilości około 2100 - 2200lm nie ma znaczenia, czy jest w wodzie czy nie.
Do tego zasilanie z 4szt. 18650. No nie jest dobrze.

Tu widać jak to powinno wyglądać:



Że już nie wspomnę o znacznie mniejszej K30:



Z resztą, jak często używasz latarki pod wodą?

A na pewno sterownik jest ten sam? Bo w jednej jest 3000(chińskich)lm, a w drugiej tylko 2700(chińskich)lm  ::)
Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

Krul-Mateusz

2018-09-03, 12:47:27 #7 Last Edit: 2018-09-03, 13:12:45 by Krul-Mateusz
Quote from: 1984 on 2018-09-01, 15:53:24
Przy takiej głowicy, jednej XHP35 HI i realnej ilości około 2100 - 2200lm nie ma znaczenia, czy jest w wodzie czy nie.


XD. Poniżej masz dowód, że jednak ma znaczenie. Porównaj sobie ten wykres z tym, który wstawiłem wyżej.



W końcu w turbo idzie jakieś 6,25A co przy 7,4V daje nam ponad 45W...
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

Krul-Mateusz

Quote from: 1984 on 2018-09-01, 15:53:24

A na pewno sterownik jest ten sam? Bo w jednej jest 3000(chińskich)lm, a w drugiej tylko 2700(chińskich)lm  ::)

Obstawiam, że celem przedłużenia żywotności diody Astrolux robiąc MF04 obniżył natężenie prądu, bo w przypadku MF02 idzie go trochę dużo.
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

Krul-Mateusz

Ogólnie to niebardzo rozumiem dlaczego tak czepiasz się tak tego Astroluxa. Owszem sterownik perfekcyjny nie jest, ale lepsze to niż liniowiec z konkurencyjnego Gigglesa.
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

1984

Przecież ten MF02 ma około 2170lm, a nie 3000lm.

http://budgetlightforum.com/node/57916

Już nie wspomnę o tym, że producent podaje 630000cd, a realnie jest 242000cd. Wg mnie jest to kompromitacja. I bezczelne chińskie ściemnianie. Takie zagrywki Janusza, który sprzedaje igłę Passata, w dieslu, z Niemiec z niskim przebiegiem :D

Napisałeś ze termika jest na 55oC, w sumie mało.

Ale mi cały czas chodzi o MF04. Jak nie da rady utrzymać tych 2000lm, w głowicy która waży pewnie z kilogram, to jest słabo. Przyjdzie moja to się okaże.
Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

zieloczek100

EAGTAC dla modelu S25L-R podawał coś około 1800lm z XHP35Hi, po chwili nieco obniżał, ale ponad 1500-1600lm z JEDNEGO 18650 "szło" prawie płasko : )

Krul-Mateusz

Quote from: zieloczek100 on 2018-09-03, 16:00:28
EAGTAC dla modelu S25L-R podawał coś około 1800lm z XHP35Hi, po chwili nieco obniżał, ale ponad 1500-1600lm z JEDNEGO 18650 "szło" prawie płasko : )

Kosztują 30$ KDlitker C8.2 robi niemal idealnie płaski wykres przy 7.9A z aku w turbo.

...Jednak to nie to samo i nie można tego porównywać.

MF02/MF04 swoją konstrukcją diametralnie różnią się od zabawek na 1x18650.


Quote from: 1984 on 2018-09-03, 15:18:52
Przecież ten MF02 ma około 2170lm, a nie 3000lm.

http://budgetlightforum.com/node/57916

Już nie wspomnę o tym, że producent podaje 630000cd, a realnie jest 242000cd. Wg mnie jest to kompromitacja. I bezczelne chińskie ściemnianie. Takie zagrywki Janusza, który sprzedaje igłę Passata, w dieslu, z Niemiec z niskim przebiegiem :D

242 000cd? Albo nie potrafisz odczytywać danych z wykresu, albo pomyliłeś turbo z high. MF02 ma w turbo realnie 410 000cd.
Owszem producent zawyżył jego specyfikację, co jest niezbyt ładnym zachowaniem, którego nie zamierzam bronić. Jednak dziwi mnie twoje oburzenie, ponieważ to w żadnym stopniu nie umniejsza samej latarce, która jest moim zadaniem świetna. Nie idealna, ale świetna.
Rozumiem, że widząc 650000lm na byle gówienku znalezionym na Allegro zaraz piszesz pw do sprzedającego i się do niego prujesz?
Oczywistym jest, że mniejszy reflektor MF02 względem TN42 będzie dawał spot o mniejszej intensywności. Osoba interesująca się latarkami nie powinna mieć problemu ze zrozumieniem tak prozaicznych rzeczy...


Quote from: 1984 on 2018-09-03, 15:18:52

Napisałeś ze termika jest na 55oC, w sumie mało.

Początkowo też tak myślałem. Przyzwyczaiłem się do tego, że taki Wizarda PRO osiąga 65*C, a taki Emisar D4 jeszcze sporo więcej. Dlatego 55*C uznałem za stosunkowo małą wartość, która mnie z lekka drażniła. Z perspektywy czasu uważam, że w przypadku tego modelu taka temperatura jest odpowiednia. Przy 50*C moje ręce zaczynają odczuwać dyskomfort, 60*C nie jestem stanie utrzymać dłużej niż parę sekund. Dlatego właśnie 55*C to idealny kompromis. Latarka takich gabarytów potrzebuje troche czasu żeby się nagrzać. Na ogół wyłączam ją jeszcze zanim zrobi się ciepła. Jednak wiem, że gdybym miał potrzebę dłuższego korzystania z MF02 byłbym w stanie ją utrzymać, co prawda z silnym grymasem na twarzy ale jednak. Gdyby ustawić zabezpueczenie wyżej dłuższa praca latarką stałaby się niemożliwa.
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol

1984

Quote from: Krul-Mateusz on 2018-09-05, 09:28:51
242 000cd? Albo nie potrafisz odczytywać danych z wykresu, albo pomyliłeś turbo z high. MF02 ma w turbo realnie 410 000cd.
Owszem producent zawyżył jego specyfikację, co jest niezbyt ładnym zachowaniem, którego nie zamierzam bronić. Jednak dziwi mnie twoje oburzenie, ponieważ to w żadnym stopniu nie umniejsza samej latarce, która jest moim zadaniem świetna. Nie idealna, ale świetna.
Rozumiem, że widząc 650000lm na byle gówienku znalezionym na Allegro zaraz piszesz pw do sprzedającego i się do niego prujesz?
Oczywistym jest, że mniejszy reflektor MF02 względem TN42 będzie dawał spot o mniejszej intensywności. Osoba interesująca się latarkami nie powinna mieć problemu ze zrozumieniem tak prozaicznych rzeczy...

Luzuj poślady, nie jesteśmy na fejsbuku :)

No faktycznie źle spojrzałem, ale to nadal 220000cd różnicy.

Niektórzy podają tak jak jest naprawdę, inni podają parametry z sufitu.


Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

Krul-Mateusz

2018-09-07, 00:51:58 #14 Last Edit: 2018-09-07, 01:02:20 by Krul-Mateusz
Łap marudo.

Pierwsze 30 min bez chłodzenia:


Doceń włożony wysiłek. Chcąc zrobić powyższy wykres zmuszony byłem pobrać i zainstalować MS Office'a. Nie ukrywam też, że brak Astro MF04 w kolekcji wcale nie pomagał w jego wykonaniu... Naszczęscie jednak Michał Smokuxx1987 zgodził się wykonać dla mnie pomiar.
"Mieć rację godzinę wcześniej niż inni: przez godzinę być uważanym za element aspołeczny." ~Antoine de Rivarol