Olight M2R Warrior

Started by mar3, 2017-10-20, 06:59:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mar3

Latarkę na testy dostarczył dystrybutor - www.militaria.pl



Podstawowe informacje ze strony dystrybutora:

  • Źródło światła: dioda XHP35 neutral
  • Obudowa: aluminium lotnicze z twardą anodyzacją typ. III
  • Reflektor: aluminiowy typu OP
  • Szybka: wykonana ze szkła borowo-krzemowego.
  • Włącznik: 2x typu klik (tył + bok)
  • Zasilanie: 1x akumulator 18650 - w zestawie lub 2x bateria 3V Cr123 (oraz 2x akumulatory RCR123A) - brak w zestawie

Tryby pracy/czas świecenia (przy zasilaniu akumulatorem 18650 3500 mAh z kompletu):

- 1500-700 lumenów/ 3 min + 1 h 50 min
- 700 lumenów/ 2 h
- 250 lumenów/ 6 h 15 min
- 60 lumenów/ 20 h
- 15 lumenów/ 70 h
- 1 lumen/ 600 h
- stroboskop 10 Hz

  • Wymiary: 130 mm x 24,4 mm (głowica 25,4 mm)
  • Waga: 155 g (z akumulatorem), 105 g (bez akumulatora)

Olight jak zwykle przysyła latarkę w ładnym pudełku, ładnym bo kolorowym ale też dobrze opisanym, wszystkie najważniejsze rzeczy znajdziemy - tryby, czasy działania czy zastosowaną diodę.



Zestaw zawiera: latarkę, akumulator 18650 3500mAh, kaburę, kabel magnetyczny do ładowania, smyczkę i instrukcję ( jest też PL )



Lecimy od głowicy, kolor zachowany - niebieskie akcenty nadal będą niektórych cieszyć ;) Mam tu na myśli stalową koronkę i obwódkę klika ... generalnie nie przeszkadza mi to jakoś bardzo ale ... może czarny mat dla odmiany? Klik z lekka "wyniesiony" w górę, solidne nacięcia poprawiające chłodzenie no i pewna zmiana - wyfrezowane "łezki". Ciekawie to wszystko wygląda.



Dioda elegancko wycentrowana, reflektor czysty, szkiełko mieni się powłokami - standard zachowany!



Jeszcze widok z boku - zębata koronka chroni szkiełko, które ponoć jest wykonane ze szkła borowo-krzemowego. Co ma znacząco zwiększyć jego odporność na zbicie i szok termiczny ... hmm czyżby latarka nagrzewała się tak bardzo?



Tuba zamiast charakterystycznego moletu w kostki ponacinana w prążki :) Tak tak, dobrze widzicie ... dwa miejsca na klips ...



Jedno się nie zmienia, na szczęście ;D To porządne i kwadratowe gwinty ;) Takie jak lubię, anodyzowane z małym luzem. Oring stawia wyczuwalny opór więc tu problemów ze szczelnością nie przewiduję.



Zakrętka gładka, w sensie bez moletu, no jedynie mamy "łezki" nawiązujące do tych z głowicy, lub jak ktoś woli naboje ;D Jest też małe oczko na sznurek a raczej na smyczkę. No i metalowy klik + obwódka dzięki której naładujemy latarkę bez wyciągania akumulatora. Całość wygląda na prawdę dobrze ...



Pewna ciekawostka - tuba ma w sobie drugą tubę, dzięki temu możemy korzystać ze zwykłych akumulatorów 18650 i ładować je bez wyciągania z latarki! No brawo! Jest też solidna, podwójna sprężynka :)



Akumulator dostarczany z latarką to zabezpieczone ogniwo 18650 o pojemności 3500mAh ...



Warto wiedzieć, że przed pierwszym użyciem należy usunąć plastikowy izolator ;)



Akumulator naładujemy w bardzo prosty sposób - mój ulubiony, wystarczy przykleić magnetyczną końcówkę a drugi koniec podłączyć do gniazda USB i tyle :) Bardzo fajny i praktyczny pomysł.



Ta fajna zakrętka, która umożliwia ładowanie posiada też magnes, co prawda nie trzyma latarki jak przyspawany ale daje radę :)



Klips znany z poprzedniej nowości Olighta - H2R, nie dość że dwu-funkcyjny to można go przełożyć i dzięki temu mamy deep cary ;D Dla mnie rewelacja.



Ciekawa sprawa jak chodzi o kaburę, zrezygnowano z rzepów. Pasek mocujący kaburę jest na nap a ten zamykający latarkę na plastikową klamrę. Nie wiem skąd te zmiany ... może mają coś wspólnego z cichym włącznikiem? Wiadomo - rzep robi hałas przy odpinaniu :) Mamy też standardowy D-ring i pasek przeszyty na stałe, to jak chodzi o inne opcje troczenia kabury.





Obsługa latarki.

Z pozycji wyłączonej:

Klik w zakrętce

lekkie wciśnięcie - momentary turbo1
wciśnięcie do końca - turbo1 lub stroboskop ( zależnie od wybranej opcji )

klik w głowicy

1 klik - ostatnio używany tryb
2 kliki - turbo
3 kliki - stroboskop
klik przytrzymany - moon i dalej trzymany załączy blokadę klika

Z pozycji włączonej.

Klik w zakrętce

wciśnięcie - załączy turbo1 dopóki trzymamy

klik w głowicy

1 klik - wyłączenie latarki
2 kliki - turbo, kolejny dwu-klik i mamy turbo1 czyli maksymalna jasność
3 kliki - stroboskop
klik przytrzymany - zmiana trybów

Co my tu mamy ... niby dobrze znane sterowanie z Batonów a jednak nieco zmienione - mi się podoba choć jak zwykle zmieniłbym odrobinę tu i tam ;D Na szczęście to co dobre się nie zmienia czyli: krótki klik ( ten w głowicy ) włączy i wyłączy latarkę bez żadnych opóźnień itd. Klik przytrzymany da moon'a a dwu-klik turbo - są to najlepsze cechy tego Ui. Przytrzymanie klika na włączonej latarce powoduje zmianę trybów, zmiana idzie szybko i w pętli: słaby > średni > wysoki > turbo > słaby itd. Tak - turbo jest w pętli trybów ale to jest takie słabsze turbo, jest jeszcze turbo1 czyli pełna moc ;D Jeśli chodzi o szybki dostęp do turbo to pierwszy dwu-klik zapali turbo a drugi dwu-klik przełączy na turbo1. Pamięć zapamiętuje wszystkie tryby z pętli - turbo też ale tylko wtedy jeśli mamy wybrany ten tryb przez przytrzymanie klika, jeśli wywołamy je dwu-klikiem, pamięć nie zapamięta naszego wyboru. No i moon - też jest niestety zapamiętywany, nie wiem po co i dlaczego ... skoro mamy do niego bezpośredni dostęp. Jest jeszcze drugi klik w zakrętce - fajny, metalowy, działa cicho. Lekkie wciśnięcie daje turbo1 ( dopóki trzymamy ) a pełne zapala na stałe. Gdy używamy latarki na jakimś trybie i chcemy szybko doświetlić dalszy plan możemy wcisnąć klika z zakrętki i pełna moc pojawia się błyskawicznie - jest to bardzo fajna opcja ale niestety po zwolnieniu klika latarka gaśnie. Nie wiem dlaczego tak to właśnie zrobili ... gdyby po zwolnieniu klika wrócił tryb poprzednio używany byłoby genialnie ... Po włączeniu latarki tylnym klikiem, możemy normalnie zmieniać tryby czy wyłączać bocznym, a jeśli chcemy mieć szybki dostęp do stroboskopu możemy sobie taką funkcę przypisać do metalowego klika :) Wystarczy wcisnąć go i trzymać a następnie kliknąć klika w głowicy, o zmianie zostaniemy poinformowani stroboskopem :) I teraz lekkie wciśniecie metalowego klika da turbo1 a pełne załączy stroboskop. 




Pomiary jasności i inne prądowe sprawy.

Pomiary prądu dokonane na akumulatorze będącym w zestawie, luksy mierzone z metra.

turbo1 3.2A i 7500 L/m
turbo 1.8A i 5000 L/m
wysoki 630mA i 1900 L/m
średni 220mA i 600 L/m
niski107mA i 153 L/m
moon 3.4mA i 1.7 L/m

Elektroniczne kliki pobierają prąd, gdy latarka jest wyłączona - taki ich urok. W tym przypadku mamy 60uA czyli da się przeżyć, tragedii nie ma.

Wykres dla trybu turbo1, po 3 min mamy spadek i dalej już płasko do 94min. Dalej znowu chwilę płasko do 110min. ... znowu spadek ... w 140min. przerwałem test choć latarka stale świeciła użytecznym światłem. Dioda w kliku się zaświeciła ale dość słabo ją widziałem ze względu na specyficzny pomiar pod wykres.



Turbo, odpalone bez chłodzenia ... jasność zaczęła z lekka spadać a latarka bardzo mocno się nagrzała więc z ciekawości odpaliłem wiatraczek w 40min. no i efekt był dość szybki. Jasność wróciła do początkowego poziomu i tak się ustabilizowała do 97min. Następny spadek mamy w 112min ... 132min. ... a test przerwałem w 184min chociaż latarka nadał świeciła ...



Testy wodne.

Zaliczone bez problemu, bez przecieków :) Latarka trafiła do sprawdzonego oczka ... poleżała w nim dobre pół godziny ...



Krótki film

www.youtube.com/watch?v=jj8Pz6sKIBo

Porównanie wielkości i beamszoty.

do porównania wybrałem: nowego Klarusa XT2CR, Olights S30R III, Olighta S2R i Zebry SC62





Klarus XT2CR


Olight M2R


Olight S30R III


Olight S2


Zebra SC62


Podsumowanie na koniec

Nowy M2R przypadł mi do gustu, oj tak :) I wizualnie - zmiany są jak najbardziej na plus, i fajna opcja z połączeniem metalowego klika w zakrętce z opcją ładowania ... ładowania oczywiście magnetyczną końcówką, która jest bardzo wygodna bo wystarczy przykleić i tyle, czy jadąc autem czy w domu - jest to bardzo wygodne. No i jednak da się połączyć te wszystkie fajne bajery i mieć możliwość używania/ładowania zwykłego akumulatora 18650, super! Neutralna dioda - to lubię, fajny i użyteczny promień ( to nie jest latarka dla maniaków zasięgu, gładkich reflektorów itd. ;D) też mi pasuje. Szybki dostęp do moon i turbo/turbo1, uniwersalny klips + możliwość noszenia "deep cary". Tryby, jasności, czasy działania i stabilizacja połączona z kontrolą temperatury - jest dobrze. Brak efektu PWM też cieszy mnie :)

Szkoda, że nie możemy chwilowo doświetlić sobie trybem turbo1 ... tzn. możemy - używając latarki możemy wcisnąć klik w zakrętce ale gdy puścimy latarka się wyłączy ... a gdyby wróciła do trybu który używaliśmy ... taki mały drobiazg a ucieszyłby i zwiększył możliwości. No na pewno zmieniłbym z lekka sterowanie, drobne kosmetyczne poprawki żeby było idealnie, bo teraz jest dobrze :) Może gdyby dla odmiany zrobili czarne matowe wykończenie stalowych elementów ... hm? No i koniecznie fajne neutrale do wyboru zamiast zimnych diod :)

Polecam przyjrzeć się bliżej bo to na prawdę bardzo fajna latarka ... u mnie zostaje na dłużej :)

https://www.militaria.pl/olight/latarka_akumulatorowa_olight_m2r_warrior_xhp35_hd_cool_white_p91427.xml?cat=869




Dapio

Tobie dali neutral, a na sklepie tylko cool...
Super, że już można ładować w niej każde akumulatory, nie tylko oryginalne. Czy ta koronka jest bardzo "ostra" ? Mam na myśli ewentualne niszczenie kieszeni.
Kiedyś chińszczyzna.
Dzisiaj: Olight SR52UT - na sprzedaż

mar3

Quote from: Dapio on 2017-10-20, 07:10:43
Tobie dali neutral, a na sklepie tylko cool...
Super, że już można ładować w niej każde akumulatory, nie tylko oryginalne. Czy ta koronka jest bardzo "ostra" ? Mam na myśli ewentualne niszczenie kieszeni.

Wiesz co, bo ja mogę mieć "sampla", jeszcze zanim trafiły do sklepu...

koronka nie jest jakoś super ostra, raczej nie powinna szkodzić

Dapio

Może z czasem uzupełnią ofertę o neutrale. Fajnie, że koronka nie narobi szkód.
Latarka podoba mi się, mimo że nie lubię wyłączników na dupce. Ale z opisu wynika, że można operować samym bocznym, więc jest ok. Zupełnie inny design niż dotychczasowe produkty.
Kiedyś chińszczyzna.
Dzisiaj: Olight SR52UT - na sprzedaż

mar3

Tak, możesz normalnie operować bocznym klikiem i wcale nie zwracać uwagi na klik w zakrętce ;) ale w razie co masz go pod kciukiem i szybko załączysz tryb 100% lub strobo ( po aktywowaniu tej funkcji )

1984

Latarka niezła, podoba mi się ;D Ale te niebieskie kolory. Kwestia gustu, ale czy ta koronka nie "brudzi" spilla na niebiesko?
Szkoda że klik boczny nie jest metalowy.
A klik na dupce, momentary turbo1 działa tylko jak odpalimy latarkę klikiem bocznym, bo to zwykły forward jest?
Grafika na dupce pokazująca jak działa klik - brawo, przypomniało mi się jak byłem w UK, a tam na zakrętkach butelek napis "otwierać przy pomocy dłoni" ;D
Jak się nazbiera brudu w kliku to będzie nadal działało ładowanie?
Turbo1 jest w całym zakresie napięcia?
Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

stryjek

Świetny rozkład poziomów jasności. Olight i Acebeam pod tym względem bardzo mi pasują.
Convoy S2+ 3000K, Olight Baton S2, Acebeam K30, Thrunite TN 42, Thrunite TN 40s

sp5it

Surefire U2 MC-E, Armytek Predator PRO 2.5, K40M@7A, Zebralight SC600W MK3 HI

mar3

1984

Nie zauważyłem żeby koronka wpłynęła na zabarwienie spilla. Oba kliki są "elektroniczne", ten w zakrętce działa jak spust w aparacie, ma dwa stopnie, pierwszy momentary, drugi zapala na stałem turbo1

szykuję się na zlot, mam wszystko spakowane ... nie dam rady zrobić testu z resetowaniem turbo1 ...


maba

Ciekawa, w końcu coś świeżego od Olighta 8)

sałron

2017-10-22, 05:47:14 #10 Last Edit: 2017-10-22, 05:58:15 by sałron
Quote from: mar3 on 2017-10-20, 06:59:12
Lecimy od głowicy, kolor zachowany - niebieskie akcenty nadal będą niektórych cieszyć ;)

Mnie najbardziej... 8)

Quote from: mar3 on 2017-10-20, 06:59:12
Mam tu na myśli stalową koronkę i obwódkę klika ... generalnie nie przeszkadza mi to jakoś bardzo ale ... może czarny mat dla odmiany?

Ano właśnie. Olight oszalał z tym niebieskim. Ale M2R i tak bym nie kupił. Za dużo pierdół, wolę prostszy design. Na plus - świetnie zestopniowane tryby i możliwość używania (ładowania) standardowych 18650.

Czekamy na wykres z restartami Turbo1 ;)
Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]

Cerber

2017-10-22, 13:37:55 #11 Last Edit: 2017-10-22, 17:07:23 by Cerber
 Nie ogarniam co was tak grzeją te olejty ?
Oczojebne buble dla mass z tandetnym światłem i prymitywnym driverem
Ja generalnie pozbyłem się tego ustrojstwa i szczęśliwie nie podrażniam frajerskim cool whitem mych pięknych oczu   8)  

sałron

2017-10-23, 12:58:45 #12 Last Edit: 2017-10-23, 22:49:13 by sałron
Mnie nie grzeją, ale śledzę z ciekawości ich postępy... ;)
Marzę o czymś pokroju M2X z driverem z H2R.
Małe, pędzone jednym ogniwem i z wygarem.
Bez kiczowatych niebieskości być może byłoby warte nabycia ::)
Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]

1984

Quote from: sałron on 2017-10-23, 12:58:45
Marzę o czymś pokroju M2X z driverem z H2R.
Małe, pędzone jednym ogniwem i z wygarem.

O to to, też chcę. Tylko z klikiem na głowicy :)
Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "

sałron

2017-10-23, 22:48:46 #14 Last Edit: 2017-10-23, 22:51:01 by sałron
Tak jest! Z klikiem na głowicy i momentary Turbo zawsze i o każdej porze (bez względu czy ON czy OFF, wywoływane z dowolnego trybu i wracającego do takiego z jakiego było odpalnane)! ::)
>2000lm z jednego 18650 bez względu na jego stan brzmi dobrze. Po H2R widać, że to możliwe. W takim M2X i przy tej ilości aluminiowego mięsa, nie byłoby potrzeby tak rygorystycznego dawkowania Turbo jak w H2R, więc mógłby być szał. Ciekawe czy człowiek doczeka...
Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]