Skilhunt H03R

Started by mar3, 2016-07-22, 09:21:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sałron

Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę całą ścieżkę jaką przechodzi obrazek od pstryknięcia do wyświetlenia. Może by jakiś profil stworzyć i kalibrować pod to monitory? ;) Żarty sobie oczywiście stroję, ale złotego środka nie ma i zawsze będzie to przybliżony do czegoś kompromis.
Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]

mar3

@Kiziol

Żeby ci przypadkiem nie wyszła bokiem ta lustrzanka  ;D

Cerber

mar3 
Ale jak dosłownie?  :)

Quote from: Kiziol on 2016-08-09, 18:10:05
- Nie jest to łatwe ale starał bym się dostrajać aparat tak by ująć światło, nasycenie, kolory, zasięg niemalże tak, jak widzi to oko w danej chwili.
Quote from: komor on 2016-08-09, 18:32:51
Nie ma takiej możliwości. Oko nie jest obiektywnym i kalibrowalnym narzędziem do pomiaru jasności/jakości światła, bo adaptuje się do warunków, nie da się więc obiektywie ustalić w aparacie takiej ekspozycji „jak widzi oko”. Nawet balansu bieli nie ustalimy w ten sposób, bo nasz mózg kompensuje i to. Reszta postu jak poprzednio – znowu dość poetycko, a mało konkretnie technicznie.

Gzieś ty to wyczytał w BravoGirl ?   ;)

Może w latach 90tych łykną bym twoją myśl jak małpa banany.
  Zapewne obce są tobie aparaty - Leica nawet z przed wielu lat Ultra-Rare Leica Three-Lens oraz młodsze  ultra-rare  na  lustrach Holy Grail i  Fisheye lens.
Są to urządzenia które powstały w latach 40-tych i później..
Dziś to nic nadzwyczajnego a i tak staruszki gniotą pod wieloma względami współczesne lustrzanki jakie znamy.
komor,
zdradzę Ci w sekrecie że  istnieją aparaty dostępne jedynie dla korporacji, agencji i najbardziej zamożnej masonerii, które rejestrują obraz z precyzją przewyższającą możliwości ludzkiego oka.

  I nie przeczytasz o tym w bravogirl i wywodach foto-świrów,  podniecających się swoimi prymitywnymi lustrzankami. 
Inżynieria ewoluuje w tempie znacznie szybszym niż nam się wydaje .
 
  A co do możliwości naszych aparatów,  pisałem o ekspozycji maksymalnie zbliżonej do tej jaką widzi oko.  Nie w 100% takiej samej.
Bo jest możliwe w  zbliżonym stopniu oddać na fotografii natężenie światła,
barwy a nawet kąt widzenia .
Wszystko zależy od umiejętności fotografa i narzędzia którym je wykonuje.
Jednym z parametrów o jakim mówisz to "Dynamika tonalna", określa jaki zakres jasności potrafimy zobaczyć lub zarejestrować. Oko ma tą właściwość, że potrafi się bardzo szybko adaptować do obrazu w którym jest duża rozbieżność między światłem i cieniem
  Aparaty fotograficzne z dużymi matrycami (np. lustrzanki) mają zazwyczaj dynamikę wahającą się między 10 a 12 EV. Odpowiada to możliwości rozpoznania odcieni kontrastu rzędu 1:10 000. Dla porównania ludzkie oko potrafi dostrzec bardzo słabo widoczne gwiazdy na niebie, albo jasne obiekty w pełnym słońcu co daje kontrast 1:1 000 000 000 , lub w przeliczeniu na EV: 30 EV. Jest to kolosalna wartość do której ani wyświetlacze ani urządzenia rejestrujące obraz dostępne na rynku dla przeciętnego Komora nie potrafią się nawet odrobinę zbliżyć.
Trzeba jednak pamiętać, że tak naprawdę nie potrafimy zobaczyć takiego kontrastu jednocześnie.
I co, jednak  możliwe jest zarejestrowanie cyfrowo obrazu o bardzo dużej dynamice tonalnej, nawet takiej przekraczającej możliwości ludzkiego oka. Nazywa się to obrazowaniem HDR (skrót od High-Dynamic Range – duża dynamika tonalna) i obrazy tego typu zazwyczaj zapisuje się w formacie o większej ilości bitów na piksel (czyli większej ilości informacji o jasności i barwie).
Pod względem "Barw" w rejestracji otaczającego nas świata matryce cyfrowe mają przewagę. Otóż potrafią one zarejestrować światło niewidoczne dla ludzkiego oka.


"Czas naświetlania i ilość klatek na sekundę"
Człowiek pod tym względem bardziej przypomina kamerę niż aparat, ponieważ rejestruje obraz bez przerwy.
Aparat fotograficzny ma jednak przewagę w możliwości rejestrowania obrazu o bardzo krótkich lub długich czasach naświetlania. I tak dla przykładu możemy zarejestrować zdjęcie z czasem naświetlania 30 sekund, co wystarczy aby zobaczyć ruch obrotowy ziemi pod postacią gwiazd rozmytych do postaci linii. Z drugiej strony z szybkością migawki 1/4000 sek możemy zatrzymać w ruchu wodę, czy nawet pękający balon.


Tak więc zwykłe aparaty fotograficzne  DSLR, FFDSLR pod wieloma względami przypominają ludzkie oko, też mają soczewki, źrenicę (przysłonę) i siatkówkę (matrycę), jednak nasz sposób postrzegania świata jest inny niż ten w jaki robi to aparat. Pod niektórymi względami przewyższamy krzemowe odpowiedniki, pod innymi względami wiele nam do nich brakuje. Jednak dzięki tym różnicom mamy możliwość zobaczenia świata w inny sposób i właśnie to jest chyba tym co nas najbardziej fascynuje w fotografii.

Idąc dalej
Ciekawostką na rynku był smartfon  Huawei P9 wyposażony w  podwójny aparat na licencji Leica.
Jeden rejestruje kolorowe obrazy, drugi zaś monochromatyczne. Pierwszy z nich ma po prostu klasyczną siatkę Bayera z pikselami RGB, natomiast drugi rejestruje jedynie luminancję.  Monochromatyczny aparat podnosi dynamikę i szczegółowość zdjęć. Jego zadaniem jest również mierzenie odległości, dzięki czemu możemy uzyskać lepszy efekt  głębi ostrości . 


fotka monochromatyczna


Quote from: komor on 2016-08-09, 18:32:51
Reszta postu jak poprzednio – znowu dość poetycko, a mało konkretnie technicznie.

Prawda jest jak poezja ,
  większość nie trawi poezji.

   Inspiracją  dla inżynierii w osiąganiu perfekcji jest, jak zwykle przyroda.






Fotografie robione przeciętnym markowym lustrem których ponoć nie da się zrobić w ekspozycji zbliżonej do widma widzianego przez oczy;
  nocne








pod słońce





komor

Kiziol, przepraszam Cię, ale po dwóch pierwszych akapitach straciłem ochotę na czytanie reszty Twoich wypocin. Przyjmij na wiarę (lub doucz się) od skromnego fotografa, który co prawda hobbystycznie fotografuje dopiero od 2007 roku, a zawodowo dopiero 2 lata, że współczesne lustrzanki cyfrowe nadal mają jeszcze trochę do tyłu lub co najwyżej tak samo, jeśli chodzi o rejestrowaną dynamikę ekspozycji w stosunku analogowego filmu, za to są już do przodu jeśli chodzi o rozdzielczość, przy założeniu tego samego formatu matrycy/materiału światłoczułego i użycia współczesnej optyki na cyfrze.

Tak czy owak nie ma to znaczenia przy testowaniu latarek, bo przy typowych beamshotach, o jakich mówimy, dynamika światła jest daleko w kosmosie w porównaniu do możliwości jakiegokolwiek aparatu. Różnice kontrastu między ciemną nocą, latarką typu pipka CR123, a potem potworem na trzech czy czterech ogniwach 18650 są tak ogromne, że w życiu nie zarejestrujesz tego na jednej ekspozycji. A jak byś nawet zarejestrował, to potem musisz ująć to na 8-bitowym JPG-u, więc jakiego zajebistego aparatu byś nie miał, to i tak jakąś obróbkę i krzywą tonalną musisz zastosować i na końcu do dyspozycji będziesz miał co najwyżej 8-bitową dynamikę, w którą będziesz musiał się wcisnąć. Przy czym musisz jeszcze pamiętać, że nawet jak Twój profesjonalny monitor Eizo pozwoli Ci wyświetlić prawidłowo taką gradację szarości, to Twoje oko nie zauważy różnicy między ciemnymi tonami, w których znalazły by się wszystkie latarki CR123, może miałbyś szansę rozróżnić te po środku, czyli powiedzmy produkty na 18650, a na górze skali (wieloogniwowe potwory) znowu będzie kłopot, przynajmniej dopóki oko się nie zaadaptuje do jasnych partii (i przestanie oczywiście widzieć wtedy różnice w ciemnych).

Jeszcze raz powtórzę, nie ma takiego czegoś jak:
Quote from: Kiziol on 2016-08-19, 12:41:14ekspozycji maksymalnie zbliżonej do tej jaką widzi oko
Zamiast czytać Bravo Girl musisz trochę poczytać o ludzkim wzroku i zasadzie jego działania.
Olight R50, S30R II, S15R, Skillhunt H03, Led Lenser P2 BM, D.Q.G Spy

Cerber

2016-08-19, 17:26:12 #34 Last Edit: 2016-08-20, 08:02:31 by Kiziol
Quote from: komor on 2016-08-19, 15:35:25
Kiziol, przepraszam Cię, ale po dwóch pierwszych akapitach straciłem ochotę na czytanie reszty Twoich wypocin. Przyjmij na wiarę (lub doucz się) od skromnego fotografa, który co prawda hobbystycznie fotografuje dopiero od 2007 roku, a zawodowo dopiero 2 lata, że współczesne lustrzanki cyfrowe nadal mają jeszcze trochę do tyłu lub co najwyżej tak samo, jeśli chodzi o rejestrowaną dynamikę ekspozycji w stosunku analogowego filmu, za to są już do przodu jeśli chodzi o rozdzielczość, przy założeniu tego samego formatu matrycy/materiału światłoczułego i użycia współczesnej optyki na cyfrze.

komor kolego
Taki mały żuczek jak ja z radością przytuli lekcję od zawodowca .   ::)
Szkoda tylko że nie czytasz uważnie, bo wspomniałem  o
prawdziwych staruszkach analogowych i tu byśmy się zgadzali.
A skoro mowa o materiałach światłoczułych, powinieneś wiedzieć że powstały matryce a w zasadzie materiały nanostrukturalne na bazie biochemi i chemii organicznej ,(z materiałami mogłem coś pokręcić bo tłumacze sobie z j. japońskiego),  znacznie przewyższające parametrami dotychczasowe matryce krzemowe i filmy analogowe razem wzięte.



Quote from: komor on 2016-08-19, 15:35:25
Różnice kontrastu między ciemną nocą, latarką typu pipka CR123, a potem potworem na trzech czy czterech ogniwach 18650 są tak ogromne, że w życiu nie zarejestrujesz tego na jednej ekspozycji.

Za bardzo wnikasz w drobiazgi  ;)
 Może jako specjalista w dziedzinie mający odpowiednie narzędzia
strzelił byś kilka nocnych fotografii z udziałem swoich latarek
i pokazał byś co można a czego nie można wycisnąć z aparatu.   ::)


Quote from: komor on 2016-08-19, 15:35:25
Jeszcze raz powtórzę, nie ma takiego czegoś jak:Zamiast czytać Bravo Girl musisz trochę poczytać o ludzkim wzroku i zasadzie jego działania.

Widzisz takie błędy w słówkach są wynikiem czytania lektur  " Poczytaj mi Mamo "  ;D
;Bravo girl; jakoś mnie nie pociągało.
 A o ludzkim wzroku coś tam wiem, już dawno temu poświęciłem mnóstwo czasu zgłębiając tą dziedzinę .


komor

Quote from: Kiziol on 2016-08-19, 17:26:12A skoro mowa o materiałach światłoczułych, powinieneś wiedzieć że powstały matryce a w zasadzie materiały nanostrukturalne na bazie biochemi i chemii organicznej
Fajnie, ale na razie żaden z nas nie dysponuje takimi wynalazkami, a w wątku niniejszym dyskutujemy o tym, czy da się ustalić jedne parametry ekspozycji dla wszystkich beamshotów, dysponując przyzwoitą lustrzanką.

Quote from: Kiziol on 2016-08-19, 17:26:12Może jako specjalista w dziedzinie mający odpowiednie narzędzia
strzelił byś kilka nocnych fotografii z udziałem swoich latarek i pokazał byś co można a czego nie można wycisnąć z aparatu.   ::)
W wolnej chwili może mi się uda. Choć moje 6D nie ma tak dobrej dynamiki jak aktualne Nikony pełnoklatkowe, to prawdopodobnie już przy moich latarkach uda się przekroczyć zakres dynamiki, choć nie mam nic mocniejszego niż 1000 lm.
Olight R50, S30R II, S15R, Skillhunt H03, Led Lenser P2 BM, D.Q.G Spy

rafalklis

Skilhunt H03 neutral podczas niewielkiej mgły:



porównanie do innych modeli:

http://www.torch.pl/forum/index.php/topic,55945.msg223194.html#msg223194

mar3

@rafalklis

poużywałeś jej już trochę?

ja swoją bardzo lubię ale do pełni szczęścia brakuje mi szybszego wyłączania latarki ... czasem nawet się zapomnę i z przyzwyczajenia chce ją wyłączyć krótkim klikiem - bo tak ma większość latarek które używam, pół biedy jeśli miałem akurat odpalony jakiś niższy tryb, ale będąc w turbo krótki klik daje moon ( mam ustawiony najniższy) ... czyli odkładam włączoną latarkę ;D

@Kiziol

jak tam lustrzanka?  ;)


rafalklis

Tak, trochę już ją poznałem. Jest niemal doskonała :)

Mam ten sam problem z wyłączaniem. Zazwyczaj przełączam na moon, zamiast wyłączyć latarkę  :-\

rafalklis

Byłem na nocnym rajdzie (8 godzin) i bardzo miło Skilhunt H03 neutral mnie zaskoczył. Tryb H2 (160 lumenów) to wystarczająco dużo światła, a w porównaniu do Petzli i Biedronek innych uczestników to bardzo dużo (ładnego, dziennego a nie blado-szarego). Po kilku godzinach wokół mnie szły 4 osoby korzystając z mojego światła, bo swojego mieli już za mało.
Po powrocie sprawdziłem czas działania w tym trybie - 11 godzin !!! Dla porównania nowy Petzl XP: 120 lumenów przez 2 godziny  ::)

mar3

Heh, 8 godzin to wystarczająco długo żeby wykończyć konkurencję  ;D

Ja również ustawiam sobie okolice 160lm w latarkach( jeśli jest taka możliwość ), bo to daje sporo światła i czas działania jest odpowiednio długi. Tylko kurcze ten przytrzymany klik ...


@Kiziol - jak tam lustrzanka?  ;D

Cerber

Quote from: mar3 on 2016-09-26, 09:25:38

@Kiziol - jak tam lustrzanka?  ;D

   Wyszła mi lewym bokiem między 3 a 4 żebrem.  :P
Będzie okazja i wolny weekend strzele kilka masakrujących twe oczy fotek,   Luz mar  ;)

kwojtow

Quote from: mar3 on 2016-07-22, 10:33:12
@rafalklis

Dzięki, nie zauważyłem, że są diody do wyboru - pewnie wziąłbym od razu neutrala :-\

1 - oczywiście, wybierasz med2 i za każdym razem jak włączysz latarkę masz med2 i fajne jest jeszcze to, że jak odpalisz dwu-klikiem turbo i zgasisz je bez zmian trybów to przy kolejnym włączeniu znowu masz med2, szkoda że moon nie działa na tej samej zasadzie ale to już drobiazg

2 - spoko
No właśnie nie Ad1. W recenzji tez jest błąd. Jeśli odpalę dwuklikiem tryb turbo i zgaszę czołówkę to po jej ponownym włączeniu jest cały czas aktywny tryb turbo.

RBT

Może tak jest w wersji R, ale H03 nie pamięta turbo z dwukliku.

kwojtow

Wlasnie ze pamieta. I mowa o H03.