Witam Szanowne/ych Koleżanki/Kolegów;) Proszę o pomoc w objaśnieniu róznicy między przetwornicami samochodowymi AC i DC (do xenonów). O ile rozumiem że w przypadku przetwornic popularnie określanych jako AC na wyjściu podawany jest prąd przemienny z prostokątnymi przebiegami, o tyle nie jestem pewien jak jest w przypadku przetwornic, które na wyjściu podają prąd "DC" (stały? no własnie czy jest to prąd stały tzn bez prostokątnych przebiegów, niezmienny czy impulsowy - prąd przepływa tylko w jedną stronę?) Sam już nie wiem. I jak to jest z migotaniem - czy teoretycznie migotanie występuje w przypadku przetwornic AC (tylko ze wzgledu na dużą częstotliwość nie jest oczywiście widoczne), i czy migotanie występuje też w przypadku przetwornic DC (zależy od tego jaki właśnie jest to prąd - bo jeśli impulsowy to niby też występuje).
Wedle starego FAQ na cpf >:D
Kupujemy tylko przetwornice AC bo :
- równomierne zużycie elektrod wewnątrz żarówki.
- mniejsza temperatura żarówki wydłuża jej żywotność i zmniejsza efekt zmiany barwy.
- te typu DC idą mocnym PWM-em i dlatego migoczą ;D
Dzięki :)