2018-12-15, 05:36:47 *
Aktualności:
Wybierz jezyk:
 
    Forum   Zaloguj się Rejestracja   Tagi
Strony: 1   Do dołu
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  
Autor Wątek: Klarus BK30  (Przeczytany 5325 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
mar3
Kierownik
Opinii: (104)
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 39
Miejsce pobytu: okolice Poznania
wiadomości: 3 768




« : 2015-12-20, 17:05:32 »

Latarkę na testy dostarczył sklep - www.4i5mm.pl/

http://i.imgur.com/GKm78lg.jpg
Klarus BK30


Podstawowe informacje:

  • Źródło światła: główna dioda Cree xm-l2 + dwie Cree xp-g2
  • Obudowa: aluminium lotnicze z twardą anodyzacją typ. III
  • Szkiełko z powłokami przy głównej diodzie
  • Zasilanie: 2 akumulatory 18650 lub 4x CR123A
  • Wodoodporność: IPX-8
  • Główna głowica: 3 tryby stałe + ukryty stroboskop i SOS

  1000 lumenów (2,2h)
  350 lumenów (7 h)
  90 lumenów (29 h)
  Tryb Strobe 1000 lumenów (4.4h)
  Tryb  SOS 350 lumenów (21h)

  • Boczne głowice: 3 tryby stałe

  280 lumenów (10h)
  140 lumenów (19h)
  50 lumenów (46h)

  • Wymiary latarki:
  • Wymiary zasobnika na akumulatory: 94.5mm, 48.5mm, 27mm
  • Waga latarki: 96g.
  • Waga zasobnika: 150g.

BK30 jest dostarczana w kolorowym pudełku.

http://s27.postimg.org/ajp3ujrsf/P1240093.jpg
Klarus BK30
http://s11.postimg.org/6xgo2l4bj/P1240094.jpg
Klarus BK30


Wewnątrz pudełka znajdziemy: latarkę, aluminiowy zasobnik na akumulatory, dwie gumy montażowe, zapasowy oring, taśma obszyta rzepem, pokrowiec na zasobnik + elastyczna taśma do przymocowania, pilot sterujący latarką i sporo przewodów. Jest też instrukcja i ulotka reklamowa. Bogaty zestaw Wink

http://i.imgur.com/tScZmAU.jpg
Klarus BK30


Pierwsze co rzuca się w oczy to trójgłowy smok Grin Środkowa głowa skrywa gładki reflektor i xm-l2, szczerze powiedziawszy nie jestem zwolennikiem czegoś takiego w rowerowej lampce - gładki reflektor, skupiony spot i rower? hmmm ... no ale zobaczymy jak poświecimy. Boczne mniejsze głowice skrywają xp-g2 i kolimatory "plaster miodu". Wszystko eleganckie i czyste, kurzu nie znajdziemy a szkiełka - zaraz zaraz, nie szkiełka a szkiełko mieni się powłokami, tak tak tylko środkowa głowica posiada szkiełko. Dwie boczne to same kolimatory bez osłony.

http://i.imgur.com/6w8FQtz.jpg
Klarus BK30


Kolejną ciekawostką jest to, że dwie boczne głowice możemy dowolnie ustawiać. Chcemy światło pod koło - proszę bardzo, jedna wyżej a druga zupełnie nisko - nie ma problemu. Głowice stawiają wyczuwalny opór przy przestawianiu i na pewno same nie zmienią pozycji podczas jazdy, nawet na wybojach.

http://i.imgur.com/W0OQiBn.jpg
Klarus BK30


Montaż latarki na kierownicę bez narzędzi, wystarczy dobrać odpowiednią długość gumy i zaczepić. Proste i skuteczne rozwiązanie. Plastikowy uchwyt latarki ma przyklejoną od spodu gumę, dzięki temu lepiej trzyma się na kierownicy, okręcanie nie występuje nawet przy szybkiej jeździe w lesie, na dziurach itp.  

http://i.imgur.com/FHfuCie.jpg
Klarus BK30


Bardzo dobrze prezentuje się zasobnik na akumulatory. Aluminiowy, masywny - daje poczucie bezpieczeństwa ale swoje waży, skręcany moletowaną nakrętką. Zasobnik jest uszczelniony oringiem więc woda nie ma szans. Co jak co ale w takim zasobniku nasze akumulatory będą na pewno bezpieczne Grin

http://s27.postimg.org/opzpndyrz/P1240112.jpg
Klarus BK30
http://s28.postimg.org/lquonk3k9/P1240114.jpg
Klarus BK30
http://s17.postimg.org/md7mu3wkr/P1240115.jpg
Klarus BK30


Mocowanie zasobnika odbywa się również bez użycia narzędzi, wystarczy umieścić go w dołączonym pokrowcu i całość zabezpieczyć gumowaną taśmą na ramie czy innym miejscu, kabel zasilający jest długi tak jak taśma więc możliwości mamy sporo.  

http://s17.postimg.org/8bt0yuvpn/P1240117.jpg
Klarus BK30
http://s27.postimg.org/r79o6w09r/P1240153.jpg
Klarus BK30
http://s15.postimg.org/5yal1a3dj/P1240135.jpg
Klarus BK30


Chyba się odzwyczaiłem od latarek rowerowych z osobnym zasilaniem, ilość kabli mnie przytłacza Grin Jak już zamocujemy latarkę i wybierzemy miejsce gdzie będzie umocowany zasobnik z akumulatorami - warto te wszystkie kable ładnie poskładać i spiąć jakąś gumką, żeby się nie plątały. Głowica i zasobnik posiadają krótki kabel, dalej mamy "łącznik" w skład którego wchodzi pilot. Wszystkie połączenia są skręcane i uszczelnione oringiem.

http://s10.postimg.org/uohgzssad/P1240118.jpg
Klarus BK30
http://s22.postimg.org/xifz66oe5/P1240119.jpg
Klarus BK30
http://s28.postimg.org/8tq8u1ki1/P1240120.jpg
Klarus BK30


Obsługa latarki

Obsługa prosta i skuteczna ale też ciekawa bo mamy tu dwie boczne ruchome głowice + główną ale zacznijmy od początku czyli sterowanie. Dwa włączniki typu elektronicznego umieszczone na latarce służą do włączania/wyłączania oraz zmiany trybów. Krótki klik włączy a przytrzymany wyłączy latarkę, żeby zmienić tryb wystarczy na włączonej latarce raz kliknąć, tryby zmieniają się w pętli >wysoki>średni>niski>wysoki itd. Dwa kliki dają nam możliwość włączenia osobno głównej głowicy lub bocznych lub wszystkich na raz, do tego możemy sobie wedle uznania i potrzeby ustawić tryby np. główna głowica tryb słaby a boczne wysoki, czy np. tylko boczne głowice w trybie słabym - długi czas pracy a nas widać na drodze. Jakby tego było mało jest też pilot. Pilot posiada dwa przyciski, pierwszy służy do włączania i wyłączania latarki - działa z opóźnieniem czyli musimy go przytrzymać, włączy tylko główną głowicę a wyłączy wszystkie, najmniej z tej funkcji korzystałem. Drugi przycisk jest większy, jego powierzchnia "robocza" zajmuje cały napis Klarus ( widać na wcześniejszym zdjęciu ), służy do natychmiastowego załączenia maksymalnej mocy. Tylko teraz tak - jeżeli latarka jest wyłączona a my wciśniemy pilot to dostaniemy tryb maksymalny zarówno z głowicy głównej jak i bocznych. Jeżeli będziemy mieli włączone wszystkie głowice w trybie maksymalnym i wciśniemy polot to główna zmniejszy swoją moc, chodzi tu o to, że będziemy mogli "mrugnąć" komuś, dać sygnał ostrzegawczy. Bardzo fajnie to zrobili.

Ruchome boczne głowice + pilot dają nam jeszcze coś, bardzo fajna opcja - w mieście, żeby za bardzo nie oślepiać możemy spokojnie korzystać z bocznych głowic, ustawiamy je lekko w dół i cieszymy się z jazdy, gdy zjedziemy z drogi w słabo oświetlone miejsce wystarczy wcisnąć pilot i mamy pełną moc. Często z takiego połączenia korzystałem i bardzo mi to odpowiadało. Jest to coś, czego mi zawsze brakowało, choć zbyt długie trzymanie wciśniętego przycisku może męczyć, ale znowu załączenie głównej głowicy to żaden problem - jeden klik i mamy. A jak nam ktoś z przeciwka wyjedzie to można użyć pilot żeby zredukować moc głównej głowicy, jest to szybsze niż oderwanie ręki z kierownicy i wyłączenie przyciskiem. Główna dioda daje białe zimne światło a boczne przyjemny neutralny odcień - dziwne połączenia ale co kto lubi, efekt ładnie widać na filmie.

http://s9.postimg.org/jrzayk3a3/P1240099.jpg
Klarus BK30


Do dyspozycji mamy jeszcze dwa ukryte tryby ( dla głównej głowicy ) - stroboskop i SOS. Szczerze powiedziawszy nie wiem komu na co stroboskop na pełnej mocy Grin Nie dość, że nie da się z tym jechać to współczuję jadącym z przeciwka Grin SOS - no ok, może jakieś zastosowanie się znajdzie ale zamiast tych dwóch trybów wolałbym mieć jakieś typowo rowerowe mrugające. Ale nie koniecznie mrugające z pełną mocą, najlepiej żeby jasność odpowiadała trybom z których byśmy je załączyli. Strobo odpalamy szybkim dwu-klikiem, i tak samo sygnał SOS.

Jak chodzi o same włączniki - oba są w stalowych ramkach , pierwszy ( patrząc z pozycji na rowerze ) jest niżej a sam przycisk wystaje ponad ramkę, drugi jest usytuowany wyżej ale przycisk jest równo z linią ramki. Taki zabieg ułatwiający zlokalizowanie odpowiedniego włącznika - pomysł może i dobry, sprawdza się gdy testujemy latarkę stojąc spokojnie ... ale podczas jazdy sprawa wygląda nieco inaczej Grin

http://s28.postimg.org/50ya9cbvt/DSCF5030.jpg
Klarus BK30


Przyciski informują nas o stanie rozładowania akumulatorów, takie małe oczka świecą zaraz po włączeniu, od koloru zależy ile pozostało mocy do wykorzystania. Kolor zielony oznacza 100% - 70%, pomarańczowy 30% - 70%, czerwony poniżej 30% a czerwony pulsujący poniżej 10%

Pomiary jasności


Pomiary były robione na nowych ( kilka cykli mają za sobą ) akumulatorach Panasonic, 2900mAh i 3200mAh. Prądu niestety nie zmierzyłem ale luksy z metra i spadek jasności tak.

Główna głowica

wysoki 9800 l/m
średni 3300 l/m
niski 780 l/m

boczne głowice

wysoki 500 l/m
średni 250 l/m
niski 92 l/m

i wszystkie głowice włączone

wysoki 10tyś. l/m
średni 3700 l/m
niski 1200 l/m

Wykres dla głównej diody w trybie wysokim, czas świecenia i spadek jasności. Latarka była chłodzona małym wiatraczkiem, bardzo ładnie widać kiedy wkraczała elektronika i obniżała moc żeby wystudzić latarkę. Generalnie czas pracy zależy od warunków, jeżeli zapewnimy dobre chłodzenie to dostaniemy płaski wykres jak stół ale czas pracy będzie krótszy niż w przypadku nagrzanej latarki gdzie elektronika obniżyła moc. Fajnie wygląda sprawa gdy akumulator się już kończy - główna głowica się wyłączy a w jej miejsce wkroczą dwie boczne. Znaczy nie zostaniemy w ciemności.

http://i.imgur.com/KQp5pX4.jpg
Klarus BK30


Kolejny wykres zrobiłem z ciekawości, wiatraczek był przybliżany do latarki a pod koniec chwilami nie pracował w ogóle - widać szybką reakcję na ciepło.

http://i.imgur.com/ZQX0ef2.jpg
Klarus BK30


Film.

<embed type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/18-pVvyEy78" width="425px" height="350px" AllowScriptAccess="never" quality="high" wmode="transparent"/><noembed><a href="http://www.youtube.com/v/18-pVvyEy78" target="_blank">http://www.youtube.com/v/18-pVvyEy78</a>

Nagrałem też ( znaczy próbowałem  Wink ) przejazd wieczorem ale po połączeniu dwóch filmów jakość mocno spadła i jeszcze YT swoje dodało Undecided Ale nagrało się coś ciekawego ( od 1:30min ), jechałem sobie spokojnie a tu mi koleś wysiada z samochodu - dostał długimi i się zdziwił Grin

<embed type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/5andX3i6qNo" width="425px" height="350px" AllowScriptAccess="never" quality="high" wmode="transparent"/><noembed><a href="http://www.youtube.com/v/5andX3i6qNo" target="_blank">http://www.youtube.com/v/5andX3i6qNo</a>

Testy wodne.

Latarka razem z pakietem poszła do zmywarki Grin Myła się dość długo, bo zanim nagrało się tak jak chciałem ( a to kamera się przewróciła, a to latarka spadła, a to pakiet ... ) zmywarka zrobiła krótki program. Przynajmniej się umyła po ostatnim wypadzie do lasu. Pod koniec filmu, kiedy otwarłem zmywarkę - widać jak z górnej dyszy spływa woda i robi się taki "przerywany" strumień, to PWM Smiley

<embed type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.youtube.com/v/ilN7jKwrkG0" width="425px" height="350px" AllowScriptAccess="never" quality="high" wmode="transparent"/><noembed><a href="http://www.youtube.com/v/ilN7jKwrkG0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/ilN7jKwrkG0</a>
 

Porównanie wielkości i beamszoty.


Klarus'a porównałem do Fenixa BC30R i Convoya S6 na 3 xp-g2 ( na sterowniku dającym 3.15A ), widać jak mała jest ta latareczka Grin

http://i.imgur.com/hHecXvI.jpg
Klarus BK30


i widok od przodu

http://i.imgur.com/yALUok1.jpg
Klarus BK30


Na pierwszy ogień idzie Fenix i tryb turbo
http://i.imgur.com/l8I14rT.jpg
Klarus BK30


Fenix tryb wysoki
http://i.imgur.com/2PKREM7.jpg
Klarus BK30


Convoy S6 3x xp-g2
http://i.imgur.com/biyiat5.jpg
Klarus BK30


Klarus wszystkie głowice w trybie high
http://i.imgur.com/Ofm7GSZ.jpg
Klarus BK30


Klarus główna głowica high
http://i.imgur.com/T6jUjJr.jpg
Klarus BK30


Klarus boczne głowice high
http://i.imgur.com/a3nFocz.jpg
Klarus BK30


Podsumowanie na koniec.

Klarus BK30 to ciekawa propozycja, mała i niepozorna lampka, dobrze wykonana. Dobrze dobrane tryby + ruchome boczne głowice i można na prawdę pokombinować na różne sposoby. Pilot też się przydaje. Stabilizacja działa jak należy ale jest wrażliwa na ciepło - przy tak małej latarce nie ma innej opcji. Fajnie, że zasobnik jest rozkręcany - zamiast być zdanym na marne pojemności fabrycznych akumulatorów stosujemy jakie chcemy. Jest informacja o rozładowanych akumulatorach oraz przejście z głównej diody na boczne głowice gdy paliwo się kończy - mamy czas i światło aby zmienić akumulatory lub wrócić do domu czy na oświetlone ulice.

Zmieniłbym połączenia kabli tak żeby całą tą plątaninę szło ściągnąć taśmą przy zasobniku, tylko tu też zależy gdzie chcemy ten zasobnik umieścić, im bliżej kierownicy tym problem mniejszy. W średnich i niskich trybach widać lekki PWM, nie jest to perfidne "skakanie" rodem z tanich zoomów ale coś tam widać. Do pełnego zadowolenia z lampki brakuje mi trochę mocy w bocznych głowicach, albo chociaż zmienić te plastry miodu na gładkie kolimatory żeby było intensywniej Grin
« Ostatnia zmiana: 2015-12-20, 21:15:27 wysłane przez mar3 » Zapisane
Vigo
Opinii: (0)
Użytkownik torch.pl
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: Białystok
wiadomości: 287




Ignoruj
« Odpowiedz #1 : 2015-12-20, 21:03:58 »

Dzięki za wyczerpujący opis, bardzo ciekawa lampka rowerowa, muszę przyznać, że wpadła mi w oko.
Zapisane
arek99210
Opinii: (0)
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

wiadomości: 46




Ignoruj
« Odpowiedz #2 : 2015-12-20, 21:11:02 »

Fajna recka, fajna lampka  Wink Mały babolek: przy zdjęciach Convoy opisany jako S6 a w ujęciu "ścianowym" S3  Tongue
Zapisane
mar3
Kierownik
Opinii: (104)
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 39
Miejsce pobytu: okolice Poznania
wiadomości: 3 768




« Odpowiedz #3 : 2015-12-20, 21:15:04 »

Dzięki za wyczerpujący opis, bardzo ciekawa lampka rowerowa, muszę przyznać, że wpadła mi w oko.

Dzięki, mi również, tylko zmienić plastry miodu na "smo" kolimatory i jest wypas Grin

Fajna recka, fajna lampka  Wink Mały babolek: przy zdjęciach Convoy opisany jako S6 a w ujęciu "ścianowym" S3  Tongue

Dzięki, już poprawiam.
Zapisane
Vigo
Opinii: (0)
Użytkownik torch.pl
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: Białystok
wiadomości: 287




Ignoruj
« Odpowiedz #4 : 2015-12-21, 12:42:00 »

I mała ciekawostka, Klarus BK30 jest obecnie w kraju wyraźnie tańszy (359zł) niż u Chińczyków (90-99$). Cool
Zapisane
1984
Opinii: (16)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 34
wiadomości: 1 934





Ignoruj
« Odpowiedz #5 : 2015-12-21, 15:11:06 »

Niezła Smiley
I znowu nie ma skiełka Sad co to jakaś nowa jakość Huh?
Zapisane

Wolność, Równość, Braterstwo

"Na­leżenie do mniej­szości, na­wet jed­nooso­bowej, nie czy­ni ni­kogo sza­leńcem. Is­tnieje praw­da i is­tnieje fałsz, lecz dopóki ktoś upiera się przy praw­dzie, na­wet wbrew całemu światu, po­zos­ta­je nor­malny. Nor­malnosć nie jest kwes­tią statystyki. "
mar3
Kierownik
Opinii: (104)
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 39
Miejsce pobytu: okolice Poznania
wiadomości: 3 768




« Odpowiedz #6 : 2015-12-21, 16:06:29 »

I mała ciekawostka, Klarus BK30 jest obecnie w kraju wyraźnie tańszy (359zł) niż u Chińczyków (90-99$). Cool

Taki okres. Jakiś czas temu miałem podobną sytuację. Może nie taniej ale cena wyszła prawie taka sama jak z chin a sprzęt miałem za dwa dni w domu i jeszcze dostałem dwa akumulatory zamiast jednego Wink

Niezła Smiley
I znowu nie ma skiełka Sad co to jakaś nowa jakość Huh?

Nawet jak się coś pojawi na tych kolimatorach ( rysa itp. ) to to raczej nie wpłynie na promień  Wink Grin
Zapisane
damienthorn
Opinii: (0)
Świeża krew
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: ostatni most nad Odrą
wiadomości: 20




Ignoruj
« Odpowiedz #7 : 2015-12-21, 21:43:58 »

Całkiem niezłe światełko na rower. Będą pasować akumulatorki z zabezpieczeniem do tego zasobnika?
Zapisane
mar3
Kierownik
Opinii: (104)
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 39
Miejsce pobytu: okolice Poznania
wiadomości: 3 768




« Odpowiedz #8 : 2015-12-21, 21:49:07 »

Całkiem niezłe światełko na rower. Będą pasować akumulatorki z zabezpieczeniem do tego zasobnika?

Pasują, choć ciut gorzej się skręca.
Zapisane
Strony: 1   Do góry
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  

 
Skocz do:  

Podobne tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
latarki Klarus Ogólny sałron 7 6232 Ostatnia wiadomość 2011-01-13, 21:05:41
wysłane przez sałron
KLARUS kontra FENIX Co wybrać? Latarki LED AT-6 1 3086 Ostatnia wiadomość 2011-11-04, 00:01:03
wysłane przez phantom
Klarus XT2C zadziwiająco mocny compact Recenzje AT-6 0 4223 Ostatnia wiadomość 2012-06-14, 16:02:11
wysłane przez AT-6
Klarus RS11 xm-l2 Recenzje mar3 8 6395 Ostatnia wiadomość 2014-11-13, 04:28:06
wysłane przez chudy150
Klarus RS30 Recenzje mar3 13 7966 Ostatnia wiadomość 2016-05-26, 11:20:41
wysłane przez melonmelon