2020-08-11, 08:46:05 *
Aktualności:
Wybierz jezyk:
 
    Forum   Zaloguj się Rejestracja   Tagi
Strony: Pierwsza 1 2 3 Ostatnia +   Do dołu
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  
Autor Wątek: Czym się róźnią akumulatory Li-ion UltraFire czerwony i srebrny?  (Przeczytany 55671 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Imacman
Opinii: (0)
Świeża krew
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 54
Miejsce pobytu: Szczecin
wiadomości: 26





Ignoruj
« Odpowiedz #15 : 2009-10-24, 14:50:47 »

@phantom, podpowiedz Świeżej krewi, z jakiego źródła zagranicznego, najlepiej (najpewniej) kupować?
Zapisane

JETBeam Raptor RRT1 Cree R2
JETBeam JET III PRO I.B.S. Q5
ElSor
Opinii: (0)
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: Ozimek (OPO)
wiadomości: 50


Elektronik




Ignoruj
« Odpowiedz #16 : 2009-10-24, 15:21:21 »

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5776
Zapisane
Imacman
Opinii: (0)
Świeża krew
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 54
Miejsce pobytu: Szczecin
wiadomości: 26





Ignoruj
« Odpowiedz #17 : 2009-10-24, 15:48:12 »

@ElSor A jaki jest czas realizacji zamówienia? Czy faktycznie jest Worldwide Free Shipping? Pozdawiam 
Zapisane

JETBeam Raptor RRT1 Cree R2
JETBeam JET III PRO I.B.S. Q5
ElSor
Opinii: (0)
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: Ozimek (OPO)
wiadomości: 50


Elektronik




Ignoruj
« Odpowiedz #18 : 2009-10-24, 15:52:26 »

Przesylka jest darmowa na caly swiat a czas realizacji ok 3 tygodni czasem 4  Wink
Zapisane
Imacman
Opinii: (0)
Świeża krew
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 54
Miejsce pobytu: Szczecin
wiadomości: 26





Ignoruj
« Odpowiedz #19 : 2009-10-24, 15:59:37 »

@ElSor, wielkie dzięki za info. Pozdrawiam

Zdecydowałem się na UltraFire Protected 18650 3.7V 3000mAh Lithium Batteries (2-Pack) z DealExtreme za 15,36 $.
Zamówienie zrealizowane, teraz cierpliwie czekam na finał. Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc.

Pozdrawiam serdecznie.

Marek
« Ostatnia zmiana: 2009-10-25, 02:00:36 wysłane przez Imacman » Zapisane

JETBeam Raptor RRT1 Cree R2
JETBeam JET III PRO I.B.S. Q5
sałron
Opinii: (64)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 667
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 287


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #20 : 2009-10-25, 23:07:24 »

XSL są różowe! (i zielone, ale to unprotected), a srebrne/szare Ultrafire nie osiągają deklarowanej pojemności, zatrzymują się na okolicach 2Ah. Czerwone za 55zł to UF BRC 3000mAh:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21474

No to już cholera nie wiem, czy ja też na niebieskich widzę napis XSL czy nie Wink
Czy różowe XSL na KD to to samo co czerwone XSL na DX?
Jednak wyglądają na inny kolor.
Nie upieram się jednak, bo nie miałem, a może schrzanili zdjęcia.


Głębsze nie równa się głębokie. Chodzi o to, że normalnie Li-Ion nie powinien schodzić poniżej 3V, 2,8V to granica bezpieczeństwa podczas gdy dla BRC (podobnie jak w nowych 18650 od Panasonica) te wartości to odpowiednio 2,8 i 2,5V.

To do ilu V powinien schodzić bezpiecznie Li-Ion wiem. Jednak nie sądze, że większa pojemność wynika z niższej wartości progu do jakiej mogą zejść Li-Ion'y, a na pewno nie aż w tylu %. Używając Twojej retoryki możnaby powiedzieć, że aku ma tym większą pojemność im głębiej da się go rozładować. A przecież wiesz, że to nieprawda  Tongue  Wink
Zapisane

Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]
phantom
Opinii: (41)
Ostrzezony
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
wiadomości: 4 519


Ledoholik




Ignoruj
« Odpowiedz #21 : 2009-10-25, 23:32:54 »

Różowe XSA z KD i DX są takie same (wiem bo kupowałem z obu sklepów).

Tak, to prawda - oddaje ten sam prąd, ale dłużej=większa pojemność=głębsze rozładowanie.
Zapisane

sałron
Opinii: (64)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 667
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 287


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #22 : 2009-10-25, 23:59:27 »

Tak, to prawda - oddaje ten sam prąd, ale dłużej=większa pojemność=głębsze rozładowanie.

To ja Ci znajdę i pomierzę 2 sztuki 18650 które mają różne pojemności a dochodzą do tego samego progu 2,8V, czym wykażę, że pojemność ogniwa nie jest związana z progiem do jakiego można je wyładować. A jeśli jest związana to w znikomym. Porównaj krzywe rozładowania i dynamikę ich spadku. Np. pomiędzy 8V a 7,5V ogniwo oddaje energię baaardzo długo. A pomiędzy 3V a 2,5V? Ta sama różnica 0,5V...

Czy 18500 mające mniejszą pojemność od 18650, mają ją dlatego, że nie można ich głebiej rozładować, czy też jest to ich cenach konstrukcyjna? Dalej - czy to oznacza, że dalsze zwiększanie pojemności 18650 będzie wymagało ich "głębszego rozładowywania" w znaczeniu takim jakim używasz? Tzn., że dojdziemy do 2,4V, a potem do 2V, a potem do 1,5V? Czy to oznacza, że dla 18650 o pojemności 1500mAh próg rozładowania był dużo powyżej 3V? Wszak mając mniejszą pojemność nie mogły być rozładowywane tak głęboko, jak te mające większą... Roll Eyes
« Ostatnia zmiana: 2009-10-26, 00:03:11 wysłane przez sałron » Zapisane

Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]
phantom
Opinii: (41)
Ostrzezony
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
wiadomości: 4 519


Ledoholik




Ignoruj
« Odpowiedz #23 : 2009-10-26, 01:13:46 »

Jest związana, wyładuj jedno ogniwo do 3,2V (dla przykładu), a potem do 2,5V. Zobaczysz różnicę. Coś ci się pomyliło z napięciami. Naładowany Li-Ion ma 4,2V i szybko spada poniżej 4V. Bardziej obrazowo - jadą obok siebie 2 identyczne samochody, po identycznej nawierzchni itp, prędkość - 42km/h. Po wyrzuceniu na luz, oba zaczynają zwalniać, oba w tym samym tempie. Jeden zwalnia do 28 km/h drugi do 20km/h. Który zajechał dalej?

Nie, głębokość rozładowania jest tylko jednym z czynników (nie jedynym), chemia jest bardzo istotna i na tym polu występują duże różnice. Przykładem takiego rozwiązania są nowe aku 18650 Panasonica mające minimum 2900mAh. W zakresie 4,2-2,8V zachowuje się jak zwykłe dobre 18650, oddając tyle samo energii+jeszcze trochę przez rozładowanie do 2,5V czyli np. 2600+300mAh. Same firmy przyznają, że oprócz dalszego doskonalenia chemii pracują nad bezpiecznym zejściem z napięciem użytecznym w okolice 2V. Wtedy np. będzie 2600mAh (np. bo nowa chemia może dać więcej) w zakresie napięć klasycznego ogniwa + np. 1000mAh schodząc do 2V, w sumie - 3600mAh. 
« Ostatnia zmiana: 2009-10-26, 01:21:22 wysłane przez phantom » Zapisane

sałron
Opinii: (64)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 667
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 287


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #24 : 2009-10-26, 02:55:22 »

Cytuj z: phantom
Jest związana, wyładuj jedno ogniwo do 3,2V (dla przykładu), a potem do 2,5V. Zobaczysz różnicę.

No właśnie jest niewielka. Wiele razy sprawdzam czasy formując pakiety, najpierw pod kontrolą rozładowując. I jeśli napięcie spadnie na nich do 6V (czyli 3V na ogniwie) to do 2,5V jest tylko marna chwila.

Cytuj z: phantom
Coś ci się pomyliło z napięciami. Naładowany Li-Ion ma 4,2V i szybko spada poniżej 4V.

Pomyliłem napięcia, bo ciągle lutuję pakiety 8,4V i mam w oczach wskazania miernika. Oczywiście chodziło o przedział od 4 do 3,5V.

Cytuj z: phantom
Bardziej obrazowo - jadą obok siebie 2 identyczne samochody, po identycznej nawierzchni itp, prędkość - 42km/h. Po wyrzuceniu na luz, oba zaczynają zwalniać, oba w tym samym tempie. Jeden zwalnia do 28 km/h drugi do 20km/h. Który zajechał dalej?

Który zajechał dalej? Oba wciąż jadą, jeden 28 a drugi 20km/h Tongue

Jeśli dwa identyczne samochody w identycznych warunkach zaczynają zwalniać w identycznym tempie  _na luzie_, to nie bardzo jestem w stanie wyobrazić sobie dlaczego jeden zwolni do 28, a drugi do 20km/h. No nie jestem Wink

Załóżmy więc, że jeden został zatrzymany przez wybuch miny przeciwpancernej (to popularne w pewnych oturbanionych kręgach) albo przez cios Adamka (tak jak zatrzymana została dalsza kariera bokserska Andrew G.) akurat gdy jechał 28km/h. Nie ma bata, dalej nie pojedzie. Drugi samochód jedzie dalej i jemu przytrafia się dokładnie to samo gdy licznik wskazuje dokładnie tyle ile lat upłynęło od pamiętnego sierpnia'89, kiedy to rząd Mazowieckiego pokrzyżował plany komunistom (oficjalnie). Oczywiste jest to, że drugi samochód pojechał dalej... ale nie wyniknęło to z jego cech konstrukcyjnych, a z przypadków losowych Wink  Do rzeczy: duże znaczenie ma tu opóźnienie ruchu. Pytanie, czy samochód który przed zatrzymaniem się zwolnił do 20km/h przejdzie _proporcjonalnie_ więcej niż ten który zwolnił do 28km/h? Ha, no właśnie. Pewnie, że nie. Z dużym prawdopodobieństwem zwolnił do 20km/h w bardzo krótką chwilę od momentu gdy miał 28km/h. I tak też jest z ogniwami li-ion. Przedział od 3 do 2,5V to marna część energii jaką posiadają one w przedziale 4-3,5V, czyli używając Twojego porównania z samochodami - samochód zwalniając od 42km/h do 28km/h przejedzie o wiele większy dystans niż zwalniając z 28 do 20km/h.

Cytuj z: phantom
Nie, głębokość rozładowania jest tylko jednym z czynników (nie jedynym), chemia jest bardzo istotna i na tym polu występują duże różnice. Przykładem takiego rozwiązania są nowe aku 18650 Panasonica mające minimum 2900mAh. W zakresie 4,2-2,8V zachowuje się jak zwykłe dobre 18650, oddając tyle samo energii+jeszcze trochę przez rozładowanie do 2,5V czyli np. 2600+300mAh.

W 300mAh w przedziale 2,8-2,5V, czyli w końcowym przedziale dopuszczalności pracy nie uwierzę. Wyliczając - średnio na każdy spadek 0,1V przypada ~200mAh, pewnie ze 2-3x razy więcej w bliskim przedziale znamionowego napięcia pracy, a dużo mniej poza tym zakresem. Rozładowując pod kontrolą pakiety wskazania wokół 3,6V (+/-0,3V) utrzymują się najdłuższy okres czasu podczas całego procesu rozładowywania. Na zakres "przy końcu" przypadają nędzne ochłapy.

Podałem też przykład z ogniwami 18650 o pojemności 1500mAh. Czy to, że mają taką pojemność oznacza, że mają wyższy próg dopuszczalnego rozładowania niż np. te o pojemności 2000mAh? Obydwa elektronika odcina w tym samym momencie...

Jeśli już to można uznać, że głębokość rozładowania o te 0,2-0,3V więcej ma znaczenie, ale symboliczne. Bo jeśli różnica pomiędzy 1500 a 2900mAh miałaby wynikać w znacznym stopniu z tego progu przy końcu rozładowania, to oznaczałoby to, że ten zakres decyduje o prawie ~93% (1500+~93%=2900) pojemności...

Na koniec stwierdzam fakt taki, że mogę się mylić, bo ludzką to jest rzeczą Wink
« Ostatnia zmiana: 2009-10-26, 04:30:43 wysłane przez sałron » Zapisane

Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]
phantom
Opinii: (41)
Ostrzezony
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
wiadomości: 4 519


Ledoholik




Ignoruj
« Odpowiedz #25 : 2009-10-26, 20:17:15 »

Coś się forum psuje, wysyłając wiadomość pojawia się jako pusta, klikając "edytuj" w polu edycji mam całą treść (czyli jest, ale się nie wyświetla), gdy chcę zachować (a nóż się pojawi) wyświetla mi się ostrzeżenie: "Nie wpisano treści wiadomości"... Jak widać pisać mogę, tylko jakoś alergicznie reaguje na tą jedną wiadomość...
« Ostatnia zmiana: 2009-10-26, 20:28:46 wysłane przez phantom » Zapisane

sałron
Opinii: (64)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 667
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 287


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #26 : 2009-10-26, 20:44:46 »

To zapewne duchy wykończonych głębszym rozładowaniem ogniw li-ion Wink  Roll Eyes
Zapisane

Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]
phantom
Opinii: (41)
Ostrzezony
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
wiadomości: 4 519


Ledoholik




Ignoruj
« Odpowiedz #27 : 2009-10-26, 22:17:37 »

Wygląda to na problem z cytowaniem. Po małych zmianach (wyrzuceniu nazwy autora z tytułu cytatu):

Cytuj
Który zajechał dalej? Oba wciąż jadą, jeden 28 a drugi 20km/h Tongue
Inaczej. Który w tym przedziale prędkości pokonał większy dystans?

Cytuj
Do rzeczy: duże znaczenie ma tu opóźnienie ruchu. Pytanie, czy samochód który przed zatrzymaniem się zwolnił do 20km/h przejdzie _proporcjonalnie_ więcej niż ten który zwolnił do 28km/h? Ha, no właśnie. Pewnie, że nie. Z dużym prawdopodobieństwem zwolnił do 20km/h w bardzo krótką chwilę od momentu gdy miał 28km/h. I tak też jest z ogniwami li-ion. Przedział od 3 do 2,5V to marna część energii jaką posiadają one w przedziale 4-3,5V, czyli używając Twojego porównania z samochodami - samochód zwalniając od 42km/h do 28km/h przejedzie o wiele większy dystans niż zwalniając z 28 do 20km/h.
Moje porównanie mówi o jednakowym tempie zwalniania, nie jego wzroście pod koniec.

Cytuj
W 300mAh w przedziale 2,8-2,5V, czyli w końcowym przedziale dopuszczalności pracy nie uwierzę. Wyliczając - średnio na każdy spadek 0,1V przypada ~200mAh, pewnie ze 2-3x razy więcej w bliskim przedziale znamionowego napięcia pracy, a dużo mniej poza tym zakresem. Rozładowując pod kontrolą pakiety wskazania wokół 3,6V (+/-0,3V) utrzymują się najdłuższy okres czasu podczas całego procesu rozładowywania. Na zakres "przy końcu" przypadają nędzne ochłapy.
300mAh w przedziale 2,5-2,8V to jakby nie liczyć 100mAh na każde 0,1V. W pozostałym zakresie to prawie 200mAh/0,1V.

Cytuj
Jeśli już to można uznać, że głębokość rozładowania o te 0,2-0,3V więcej ma znaczenie, ale symboliczne. Bo jeśli różnica pomiędzy 1500 a 2900mAh miałaby wynikać w znacznym stopniu z tego progu przy końcu rozładowania, to oznaczałoby to, że ten zakres decyduje o prawie ~93% (1500+~93%=2900) pojemności...
Znowu porównujesz jakby to zależało tylko od napięcia, a nie od zachowania podczas rozładowywania. I nie mówimy tu o ogniwach 1500 i 2900mAh tylko zmianie z 2600 do 2900mAh. A nowa chemia ma "odsunąć" moment dynamiczniejszego spadku z dotychczasowych okolic 3,3V na 2,5-2,8V, więc powolny spadek będzie trwał dłużej. Podobnie zachowują się nowe czerwone Ultrafire (3000mAh), trzymając ciut niższe napięcie, "faza stabilizacji" (nie wiem jak się to fachowo nazywa) trwa dłużej, gwałtowniejszy spadek jest przy niższych napięciach. Ponoć właśnie do takiego modelu będą dążyć nowe Li-Iony.
Zapisane

Imacman
Opinii: (0)
Świeża krew
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 54
Miejsce pobytu: Szczecin
wiadomości: 26





Ignoruj
« Odpowiedz #28 : 2009-11-09, 13:22:20 »

Witam ponownie, chciałem tylko się pochwalić, że mój pierwszy zakup na DX został sfinalizowany po 17 dniach od złożenia zamówienia. Kupiłem 2 x UF BRC 18650 3000mAh za 15,36 $.
Pozdrawiam i dziękuję za dobrą radę.
Marek 
Zapisane

JETBeam Raptor RRT1 Cree R2
JETBeam JET III PRO I.B.S. Q5
valdarPL
Opinii: (0)
Nowy użytkownik
*
Offline Offline

wiadomości: 48




Ignoruj
« Odpowiedz #29 : 2010-02-19, 22:18:17 »

Po dłuższej przerwie witam,
Interesują mnie te dwa ogniwa 18650 różowy Ultrafire XSL 2600 i AW 2600
W cenie różnica znacząca a jak w działaniu, czy warto przepłacać ?
Dodam że to ma być główne zasilania i zapas czyli myślę o trzech sztukach.
Zapisane
Strony: Pierwsza 1 2 3 Ostatnia +   Do góry
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  

 
Skocz do:  

Podobne tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
Jakie akumulatory Li-Ion wybrać ? Baterie, akumulatory i elektronika do latarek « 1 2 » Lemk 18 20097 Ostatnia wiadomość 2008-01-06, 14:45:38
wysłane przez pawelsz
Anodyzacja - z czym to się je Baterie, akumulatory i elektronika do latarek « 1 2 » Alterego 27 23038 Ostatnia wiadomość 2008-03-06, 09:31:14
wysłane przez Guldan
Akumulatory Li-Ion Protected Baterie, akumulatory i elektronika do latarek citrofan 8 10303 Ostatnia wiadomość 2008-04-04, 01:15:34
wysłane przez Azjatos
Czym sie różnią odblaski OP i MOP ? Porady techniczne arthur1984 4 4400 Ostatnia wiadomość 2009-06-17, 09:19:04
wysłane przez arthur1984
Czym się różnią te 18650 Panasonic-a ( poza ceną) z Fasttech Baterie, akumulatory i elektronika do latarek robertgl17 3 4238 Ostatnia wiadomość 2014-02-25, 01:15:30
wysłane przez sałron