trwa ładowanie paska...
2017-11-18, 18:46:37 *
Aktualności:
Wybierz jezyk:
 
    Forum   Zaloguj się Rejestracja   Tagi
Strony: 1   Do dołu
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  
Autor Wątek: Nitefighter BT40S - lampka rowerowa  (Przeczytany 8418 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
mar3
Kierownik
Opinii: (104)
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 38
Miejsce pobytu: okolice Poznania
wiadomości: 3 739




« : 2014-12-19, 21:30:28 »

Latarkę na testy dostarczył producent - www.nitefighter.com/

http://s2.postimg.org/u4l8uen0p/P1200859.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Trochę danych ze strony:

  • Źródło światła: 4 neutralne xp-g2
  • 4 tryby stałe

turbo   1600lm 3 godziny
wysoki 1200lm 4,2 godziny
średni  800lm 6,3 godziny
niski    480lm 12,8 godziny

  • Zasilanie: pakiet 7.4V 5200mAh BAK
  • Obudowa: aluminium lotnicze z twardą anodyzacją typ. III
  • Dwu funkcyjny elektroniczny włącznik
  • Dwa rodzaje optyki
  • Wymiary: 42mm(średnica)x50mm(długość)
  • Waga: 150g

Latarka jest dostarczana w sporym, tekturowym kartonie.

http://s28.postimg.org/sbhe308tl/P1200837.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa
http://s11.postimg.org/xmsrbehm7/P1200838.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Wewnątrz oprócz latarki znajdziemy sporo dodatków. Pakiet zasilający, przewód przedłużający, 3 rodzaje o-ringów, montaż na kask, ładowarka, dodatkowa optyka i instrukcja obsługi.

http://s30.postimg.org/dth90xuld/P1200839.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Aluminiowa koronka - właściwie trudno to nazwać koronką, wkręca się na płasko z głowicą. Dociska optykę i uszczelkę. Optyka plastikowa, brak szkiełka chroniącego przed zarysowaniem.

http://s4.postimg.org/yh38szltp/P1200841.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Pierścień można odkręcić w miarę łatwo, wystarczy gumowa rękawiczka, podkładka pod mysz komputerową itp. Cztery diody umieszczone na wspólnym podłożu, podłoże luźne ( na paście termo przewodzącej )

http://s22.postimg.org/gsin7or2p/P1200850.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Producent daje nam dwa rodzaje optyki - spot i wide, czyli szeroko i jeszcze szerzej Grin Dzięki temu możemy sobie sami wymienić na taką jaka nam najbardziej odpowiada.

http://s27.postimg.org/qorg19sbj/P1200853.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa
http://s24.postimg.org/ymez0bydd/P1200852.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Obudowa latarki solidnie użebrowana, choć nie w kierunku jazdy Wink Mocowanie na kierownicy przy pomocy o-ringów

http://s27.postimg.org/cidpy4m6b/P1200840.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Do wyboru mamy trzy długości. Krótką mogli zrobić jeszcze krótszą - na mojej kierownicy trzyma ciut słabo.

http://s18.postimg.org/ou3swfntl/P1200856.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Tylna część lampki, spora guma i dwa przyciski "góra/dół". Przycisk w górę zmienia tryb na jaśniejszy, w dół na słabszy.

http://s2.postimg.org/o16gc8byx/P1200844.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Zakrętka odkręca się bez problemu, połączenie uszczelnione o-ringiem.

http://s13.postimg.org/vci1i2r6f/P1200861.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Po odkręceniu mamy swobodny dostęp do elektroniki.

http://s14.postimg.org/5cf4g5kpd/P1200860.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Pakiet zasilający umieszczony w miękkim pokrowcu zapinanym na rzepa. Mocowanie na dwa długie paski z rzepami.

http://s27.postimg.org/sk6k5k0nn/P1200845.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Ładowarka, przystosowana pod "nasze gniazdka", kabel dość długi.

http://s28.postimg.org/oxo9amgx9/P1200848.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Bardzo dobry pomysł z przedłużaczem - dzięki niemu możemy umieścić pakiet w dowolnym miejscu np. pod siodełkiem.

http://s13.postimg.org/u1rgt56fb/P1200849.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Mocowanie na kask, nie testowałem ale na moje to to nie jest chyba zbyt wygodne - lampka wysoko wystaje Grin

http://s13.postimg.org/qxlea3f0n/P1200847.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Krótki opis budowy latarki mamy za sobą.

Na początku wspomnę o tym, że latarka miała do mnie przyjść pod koniec wakacji, niestety została wysłana dopiero pod koniec listopada. Do czego zmierzam - nie jestem zapalonym maniakiem rowerów, lubię jeździć ale nie w taką pogodę Wink Nie udało mi się przetestować tej lampki tak jak chciałem.

Montaż latarki

Bez problemu zamocujemy latarkę na rowerze. Tu poradzą sobie nawet osoby z "dwiema lewymi" Wink Mocowanie na kierownicy polega na dobraniu odpowiedniej gumki ( mamy 3 długości do wyboru ) i zaczepieniu na haczyki korpusu. Pakiet mocujemy w bezpiecznym miejscu - aby kabel się nie zahaczył, paski mocujące są wystarczająco długie aby pewnie ściągnąć i objąć nawet grubą ramę.

lampka na kierownicy
http://s10.postimg.org/h2frz5xl5/P1200866.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


pakiet i rama w grubszym miejscu
http://s4.postimg.org/6q4krrkj1/P1200864.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


i w cieńszym - długie paski się sprawdzają  Smiley
http://s12.postimg.org/3sy02c3i5/P1200870.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa




Obsługa

Obsługa latarki bardzo intuicyjna, mamy dwa przyciski - strzałka w górę i w dół. Wciśnięcie dowolnego z nich powoduje włączenie latarki a żeby wyłączyć trzeba wcisnąć i przytrzymać 1s. Przycisk w górę zmienia tryb na wyższy, w dół na niższy. Jest to dość ciekawe rozwiązanie bo nie musimy się przebijać przez wszystkie tryby w pętli ale z drugiej strony - różnice między jasnością są dość małe. Zejście z trybu 100% na niższy niewiele daje gdy ktoś jedzie z przeciwka, jakoś tak nie lubię oślepiać i być oślepianym Wink Ja bym z lekka zmienił sterowanie, taki drobny szczegół w działaniu - teraz jest tak, że po dojściu do maksymalnej jasności możemy tylko zmniejszyć, fajnie gdyby z maksa dało się wskoczyć od razu na tryb minimalny i jak już kogoś miniemy od razu wrócić na 100%.

Fajną sprawą jest pamięć, zapamiętuje ostatnio używany tryb. Wcześniej miałem jakieś lampki rowerowe, również z pakietem zasilającym na kablu i włącznikiem "elektronicznym". Co mnie bardzo denerwowało to to, że wyłączały się po przejściu po kolei wszystkich trybów. Czyli każda zmiana jasności i powrót do 100% oznaczał wyłączenie lampki na moment.

Wszystko było by dobrze ale z lekka nie pasują mi jasności trybów - są zbyt małe różnice między nimi. Do tego najsłabszy jest po prostu za jasny. Brakuje słabego i długo działającego trybu, który by sygnalizował naszą obecność na drodze.

Producent daje nam do wyboru dwa rodzaje optyki, możemy sobie wybrać bardziej skupiającą lub rozpraszającą. Niestety w obu przypadkach występuje spore oślepianie jadących z przeciwka. Testowałem tą bardziej skupiającą optykę z kolegą - jechał pierwszy, narzekał że go mocno oślepiam i mam "opuścić" trochę w dół lampkę, zresztą ja sam bardzo dobrze widziałem, jak dalego i jak wysoko sięga moje światło - wszystkie znaki świeciły aż miło było patrzeć  Grin. Za to w lesie, gdzie ścieżka jest wąska i kręta - lampka sprawdza się elegancko, ładnie i szeroko oświetla drogę dodając pewności.

Gumka zasłaniająca przyciski jest biała/mleczna, świeci różnymi kolorami informując nas o stanie akumulatora i tak:

  • zielony 100% - 75%
  • niebieski 75% - 50%
  • żółty 50% - 25%
  • czerwony 25% - 5%
  • czerwony mrugający 5%

Przydatna opcja choć intensywność świecenia czasem przeszkadzała, zwłaszcza w ciemnym lesie dało się to odczuć. W mieście gdzie co chwile "atakują" nas różne światła nie było problemów.

Pomiary jasności, prądy i inne tego typu sprawy

Cztery neutralne xp-g2 na wspólnym podłożu, diody połączone 2s2p. Producent chwali się, że tryb turbo to aż 1600lm - czy tak jest? Zaraz się przekonamy Smiley

zrobiłem pomiary prądu na diodach i luksów, optyka wąska i szeroka
 
tryb     prąd    wąska  szeroka

turbo    1.8A   5400 l/m  1600l/m
wysoki  1.4A   4200 l/m  1300 l/m
średni   0.9A   2800 l/m  900 l/m
niski     0.46A 1450 l/m   500l/m

czyli w trybie turbo mamy ~450mA na diodę a to daje przy czterech diodach ... połowę z tego co deklaruje producent  Grin, nie mam pojęcia skąd im się wzięło aż 1600lm  Shocked

Dobrze wygląda stabilizacja jasności, do pomiaru podchodziłem 3 razy Sad raz zapomniałem wyłączyć funkcji auto-off w mierniku, za drugim coś się rozłączyło ... ale w końcu się udało. Latarka podczas pomiaru była chłodzona wiatraczkiem.  Mamy ~200min z tym, że jakieś 20min przed wyłączeniem zaczyna pulsować dioda informująca o stanie akumulatora, a ostatnie ~10min to już wolny stroboskop, nie widać tego na wykresie ale lampka mruga.

http://s17.postimg.org/53i5eca67/bt40s_100.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Porównanie i beamszoty

Stwierdziłem, że BT40s porównam z latarkami Bociana, obie są na kolimatorach  Smiley

http://s14.postimg.org/ivu7xflz5/P1200872.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Convoy S8 3x xp-g2 i 3A

http://s8.postimg.org/7s0yh2col/P1200887.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Convoy S6 xm-l2 i 3A

http://s15.postimg.org/eqej5rvyz/P1200888.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


BT40s tryb turbo, soczewka skupiająca

http://s21.postimg.org/a86149b1z/P1200890.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


BT40s tryb turbo, soczewka rozpraszająca

http://s12.postimg.org/dgtzp92nx/P1200889.jpg
Nitefighter BT40S - lampka rowerowa


Testów wodnych nie robiłem, latarka jest uszczelniona o-ringami ale kabel budzi moje obawy - ale pływać chyba nikt z tym nie będzie Wink przy zastosowaniu rowerowym problemu nie będzie.

Podsumowanie na koniec


Latarka ciekawa, sporo dodatków w zestawie. Ładna neutralna barwa diod na pewno ucieszy niejednego, dwa rodzaje optyki do wyboru. Brak trybów "migających" oraz pamięć - dla mnie to spora zaleta. Dobra stabilizacja jasności ( jeżeli zapewnimy chłodzenie oczywiście ), informacja o stanie akumulatora w kilku stopniach + ostrzeżenie gdy pakiet jest już mocno rozładowany.

Producent "trochę" przesadził - 1600lm, chciałoby się Grin, jasności trybów mogli z lekka "rozdzielić" no i najniższy powinien być słabszy - taki długo działający, żeby było nas widać na drodze. Troszkę zmieniłbym sterowanie - opcja przeskoczenia z maksymalnego od razu na najsłabszy tryb byłaby przydatna. Do końca mi nie pasuje rozkład światła, jest szeroko i oślepiająco a tego nie lubię, ale za to w lesie jest już elegancko - szeroko i jasno.

Szkoda, że latarka została wysłana z opóźnieniem, chętnie przetestowałbym ją w lesie na swoich trasach ale bez błota i deszczu Wink
Zapisane
licha1989
Opinii: (12)
Użytkownik torch.pl
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: zabrze
wiadomości: 438





Ignoruj
« Odpowiedz #1 : 2014-12-21, 18:14:22 »

Dzięki Mariusz za recke Smiley Fajny sprzęt przydałby mi się do mojego nowego roweru Tongue
Zapisane

LiChA
fire
Opinii: (2)
Użytkownik torch.pl
**
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 41
Miejsce pobytu: Zamosc
wiadomości: 125


"cza byc tfardym a nie mientkim"


WWW

Ignoruj
« Odpowiedz #2 : 2014-12-21, 20:43:28 »

Miło się czyta takie recenzje. Pozdrawiam bractwo rowerowo- latarkowe Grin
Zapisane

Surefire L2, 6P,C2,E2D by Mar3
Dominik
Kierownik
Opinii: (3)
*
Online Online

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 36
Miejsce pobytu: Wrocław
wiadomości: 956



WWW
« Odpowiedz #3 : 2014-12-21, 22:13:44 »

A czym się różni o Magicshine MJ-872 ?
- ogniwa ?
- prąd ładowania ?

Tak na oko - to typ sterownika - buck zwykły zamiast boosta, stąd mniejsza moc (choć tamta była jeszcze na XP-G) i ten sam felerny standardowy pokrowiec na aku, który się ślizga przy każdej okazji.
Zapisane

sałron
Opinii: (63)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 666
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 011


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #4 : 2014-12-22, 15:31:46 »

Dominik mnie uprzedził. Toż to właśnie klon Magicshine MJ-872. Ciekawe czy poradzili sobie z "dyskoteką" kolorów sygnalizujących stan baterii... Swoją drogą tył lampki oślepia niemiłosiernie. Przód zresztą przy takiej optyce również. Tego typu mocowanie to klon rozwiązań Lupine sprzed lat, które w oryginale jest bardzo solidne i działa bardzo dobrze. Chińska ofensywa lampek rowerowych zaczęła się od Magicshine MJ-808, będącego podróbką lampki Lupine Tesla (załącznik). I tak to jest do dzisiaj z tym lampkami. Klonują już siebie nawzajem.

Więcej można przeczytać Magicshine MJ-808 i Magicshine MJ-870 i MJ-872 u Dominika.


Ja bym z lekka zmienił sterowanie, taki drobny szczegół w działaniu - teraz jest tak, że po dojściu do maksymalnej jasności możemy tylko zmniejszyć, fajnie gdyby z maksa dało się wskoczyć od razu na tryb minimalny i jak już kogoś miniemy od razu wrócić na 100%.

Niestety niewielu producentów rozumie czym powinno być oświetlenie na rower. Chińczycy już w ogóle. Jest kilka marek które posiadają w swoich konstrukcjach specjalne tryby w których jest tylko min i max. Niektóre pozwalają sobie nawet te dwa tryby zdefiniować. No ale to są topowe (drogie) konstrukcje i rowerowy high-end.

Tesla po lewej.JPG
Odp: Nitefighter BT40S - lampka rowerowa
* Tesla po lewej.JPG (143.94 KB, 1024x680 - wyświetlony 2819 razy.)
Tesla po prawej.JPG
Odp: Nitefighter BT40S - lampka rowerowa
* Tesla po prawej.JPG (128.98 KB, 1024x680 - wyświetlony 2797 razy.)
« Ostatnia zmiana: 2017-08-11, 02:35:46 wysłane przez Dominik » Zapisane

Nadmiar światła umniejsza istnienie.   [Czesław Miłosz]

SPRZEDAMEAGLETAC TX30C2 - 2000lm na diodzie - świetna stabilizacja
sp5it
Opinii: (2)
Użytkownik torch.pl
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 44
Miejsce pobytu: Beeftown
wiadomości: 477





Ignoruj
« Odpowiedz #5 : 2017-04-19, 14:12:43 »

Cztery neutralne xp-g2 na wspólnym podłożu, diody połączone 2s2p. [...]
Zrobiłem pomiary prądu na diodach i luksów, optyka wąska i szeroka
 
tryb     prąd    wąska  szeroka

turbo    1.8A   5400 l/m  1600l/m
wysoki  1.4A   4200 l/m  1300 l/m
średni   0.9A   2800 l/m  900 l/m
niski     0.46A 1450 l/m   500l/m

czyli w trybie turbo mamy ~450mA na diodę
W trybie turbo mamy 900mA w diodę Smiley Wszak to 2s2p
M
Zapisane

Surefire U2 MC-E, TK35@4A, Quark Mini Ti AA, Solarforce M3 XP-L HI@7A, Armytek Predator PRO 2.5, K40M@7A, Astrolux A01,
zieloczek100
Opinii: (1)
Użytkownik torch.pl
***
Offline Offline

wiadomości: 350




Ignoruj
« Odpowiedz #6 : 2017-04-19, 18:05:36 »

Dobry wykop Wink

Swoją drogą bardzo fajna lampka, szkoda, że tak mało producentów robi coś podobnego, a jeżeli już robi to ceny przerażają.
Zapisane

sp5it
Opinii: (2)
Użytkownik torch.pl
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 44
Miejsce pobytu: Beeftown
wiadomości: 477





Ignoruj
« Odpowiedz #7 : 2017-04-19, 18:26:51 »

29$ na GB bez akusów albo 55 komplet. Nie tak drogo.
Zapisane

Surefire U2 MC-E, TK35@4A, Quark Mini Ti AA, Solarforce M3 XP-L HI@7A, Armytek Predator PRO 2.5, K40M@7A, Astrolux A01,
Strony: 1   Do góry
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  

 
Skocz do:  

Podobne tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
Lampka rowerowa SSC-P7 + 2*XP-E Newsy i wydarzenia citrofan 2 5214 Ostatnia wiadomość 2010-04-18, 11:27:30
wysłane przez Chemik79
Ledlenser H14 jako lampka rowerowa? Latarki LED papcio 7 3854 Ostatnia wiadomość 2015-03-04, 15:12:07
wysłane przez Dominik
Nitefighter BT40 - Mocna lampka rowerowa Rowerowe toms_- 5 17770 Ostatnia wiadomość 2013-06-26, 21:44:31
wysłane przez Dominik
Nitefighter Camp500 - biwakowo turystyczna lampka Recenzje mar3 8 4351 Ostatnia wiadomość 2015-02-05, 19:48:07
wysłane przez mar3
latarka - lampka rowerowa - co polecicie? Lampki specjalne makato 5 1753 Ostatnia wiadomość 2016-08-24, 12:21:31
wysłane przez cramp