trwa ładowanie paska...
2017-12-15, 18:53:45 *
Aktualności:
Wybierz jezyk:
 
    Forum   Zaloguj się Rejestracja   Tagi
Strony: Pierwsza 1 2 +   Do dołu
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  
Autor Wątek: Bociana modyfikacja Convoy'a S6  (Przeczytany 21184 razy)
0 użytkowników i 1 Gość przeglądają ten wątek.
Blaz
Opinii: (5)
Użytkownik torch.pl
**
Offline Offline

wiadomości: 102




Ignoruj
« Odpowiedz #15 : 2014-02-22, 12:43:35 »

Pomijając sterownik to muszę powiedzieć, że Convoy ma ciekawe body. A już zupełnie offtopowo: jaka ta bocialarka brzydka. Shocked Grin
Zapisane
mar3
Kierownik
Opinii: (104)
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 38
Miejsce pobytu: okolice Poznania
wiadomości: 3 745




« Odpowiedz #16 : 2014-02-22, 18:26:40 »

Jeszcze jedna ważna informacja, bo zapomniałem dopisać.

Latarka jest przystosowana do zasilania ogniwami bez protekcji!

zabezpieczone są za długie, przy skręcaniu na siłę można coś uszkodzić.
Zapisane
sałron
Opinii: (63)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 666
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 062


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #17 : 2014-02-25, 19:24:12 »

Pytanie odnośnie 4-klików...
Rozumiem, że sterownik mierzy dziesiętne części po wartości 3V. Co się dzieje, gdy z jakichś przyczyn napięcie pod obciążeniem jest równe (bądź większe) wartości 4V i uruchomimy pomiar napięcia?

Czy dysponuje ktoś charakterystyką rozładowania (dajmy na to Panasonica 3350mAh) w trybach 70% i 100% - w warunkach gdy zostaje zapewnione chłodzenie, tak aby nie działało zabezpieczenie temperaturowe? Chodzi o czas pracy i spadek (bądź nie) jasności.
« Ostatnia zmiana: 2014-02-25, 19:31:20 wysłane przez sałron » Zapisane

Bocian
Opinii: (4)
Użytkownik torch.pl
***
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 36
Miejsce pobytu: Wiskitki
wiadomości: 468



WWW

Ignoruj
« Odpowiedz #18 : 2014-02-25, 20:56:37 »

Sałronie, Panie Ciemności 4.0V i wyżej (4.1, 4.2 etc.) to będzie 10 błysków. Co do charakterystyki rozładowania, to dla trybów 100% i 70%, będzie ona bardzo zbliżona do typowych AMCkowych sterowników. Tu mamy troszkę wyższy prąd niż w standardowym 105C (3,04A vs 2,8A) więc i potrzebuje on minimalnie wyższego napięcia dla tej regulacji (z drugiej strony jednak, chyba widać po tej konstrukcji, że walczy się o każdy mV spadku, gdzie tylko się da). Wszystko oczywiście zależy też od takiego czynnika jak Vf konkretnego egzemplarza diody (statystycznie jest on jednak dla diody XM-L2 bardzo niski, nie tak jak ktoś tu niedawno napisał że wysoki).
Zapisane
sałron
Opinii: (63)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 666
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 062


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #19 : 2014-02-25, 22:52:36 »

Dzięki za informację, bo było to dla mnie niejasne, zwłaszcza po informacji ze znanego portalu aukcyjnego: "Po szybkim cztero-kliku sterownik mierzy aktualne napięcie akumulatora pod obciążeniem 100%. Ilością błysków o intensywności 20% informuje nas o dziesiętnej części napięcia 3.X (np. 8 błysków to 3,8V, 3 błyski to 3,3V, 1 to 3,1V". Zinterpretowałem to bardzo dosłownie.

A nie dałbyś rady Bocian zrobić takich charakterystyk? Ile realnie można mieć czasu pracy w trybie 100% ze wspomnianego ogniwa, do spadku jasności powiedzmy 20-30%? O ile oczywiście wcześniej sterownik nie zejdzie tryb niżej.
Zapisane

Azjatos
Kierownik
Opinii: (3)
*
Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Miejsce pobytu: Kraków
wiadomości: 515




« Odpowiedz #20 : 2014-03-04, 20:32:29 »

Cisza, no to może Ja ci odpowiem sałron.
Posiadam Convoy S6 od Grega ale oba sterowniki są elektrycznie identyczne więc wyniki będą adekwatne.
Latarkę kupiłem na początku Grudnia i od razu zrobiłem sobie odręczne pomiary stabilizacji.
Luksomierza nie mam ale do tego wystarczy dowolna dioda świecąca i Multimetr.
Ustawiłem diode tak by dawała 100 mV na starcie testu (ekwiwalent 100%) Zadbałem o chłodzenie i tyle.
Akumulatory nowe NCR 18650B. SEM akumulatora przed testem 4.23V.
Akumulator Nr 1 przed testem miał 5 pełnych cykli w swoim życiorysie.
Akumulator Nr 2 dwa cykle. Obydwa sprawdziłem mierząc im pojemność pod obciążeniem 0.5A.
Obydwa trzymają parametry. Zresztą nie mogło być inaczej Wink

Max ~2800 mA na starcie. Akumulator Nr. 1
00:00 - 100 mV
00:05 - 100
00:10 - 100
00:15 - 100
00:20 - 95
00:25 - 93
00:30 - 87
00:35 - 86
00:40 - 80
00:45 - 76
00:50 - 71
00:55 - 68
01:00 - 64
01:05 - 60
01:10 - 56
01:15 - 51
01:20 - 46
01:25 - 41
01:30 - 34
01:35 - 27
01:40 - 20
01:44 - 6 - Włączyło się zabezpieczenie podnapięciowe (trzy błyski i zejście z mocą) bezpośrednio przed tym - 16 mV
========================================================================
36% ~ 1000mA Ak. Nr. 1     
00:00 - 100         
00:10 - 100           
00:20 - 100          
00:30 - 100           
00:40 - 95                       
00:50 - 90         
01:00 - 84          
01:10 - 79                       
01:20 - 75         
01:30 - 71          
01:40 - 67         
01:50 - 65         
02:00 - 62          .
02:10 - 60            
02:20 - 57            
02:30 - 55            
02:40 - 52            
02:50 - 49            
03:00 - 45            
03:10 - 41            
03:20 - 38            
03:30 - 34         
03:40 - 29            
03:50 - 24            
04:00 - 18            
04:10 - 13            
04:11 - 12 i zejście na 8mV Koniec. 
========================================================================
16% ~ 500 mA na starcie. Akumulator Nr. 1
00:00 - 100
00:20 - 100
00:40 - 100
01:00 - 100
01:20 - 96
01:40 - 92
02:00 - 86
02:20 - 81
02:40 - 77
03:00 - 73
03:20 - 70
03:40 - 68
04:00 - 65
04:20 - 63
04:40 - 60
05:00 - 57
05:20 - 53
05:40 - 49
06:00 - 45
06:20 - 41
06:40 - 38
07:00 - 32
07:20 - 23
07:40 - 14
07:47 - 12 i zejście na 7 Koniec
========================================================================
4% ~ 112 mA na starcie. Akumulator Nr. 1
00:00 - 100
01:00 - 100
02:00 - 99
03:00 - 97
04:00 - 95
05:00 - 93
06:00 - 90
Koniec testu. Wyraźna tendencja spadkowa jak w innych trybach.

Pomiary prądu  zmierzone "na dupie" latarki.
SEM* 4.23V 5 błysków:
4%-  200 mA
16 -  600
36 -  1200
100 -2600

SEM 3.8V 4 błyski:
4 -    160
16 -  520
36 -  1000
100- 2300

SEM 3.7V 3 błyski:
4 -    140
16 -  460 
36 -  900
100- 2000

SEM 3.44V 2 błyski:
4 -    100
16 -  330
36 -  630
100- 1420

SEM 3.33V 2 błyski:
4 -    90
16 -  270
36 -  510
100- 1080

SEM 3.25V 2 błyski:
4 -    70
16 -  240
36 -  440
100- 850

SEM 3.07V 1 błysk - Ogniwo dętka.
4 -    50
16 -  150
36 -  250
100- 400 i ostro leci w dół. Po Kilku sekundach jest ~330 mA i zabezpieczenie obniża moc.
SEM - Siła elektromotoryczna - napięcie na ogniwie bez obciążenia.

W Trybie 100% stabilizacja trwałaby dłużej gdyby nie fakt że mimo dobrego chłodzenia farelką
włączyło sie zabezpieczenie temperaturowe. Gdy wyłączyłem na kika sekund wentylator słychać bylo pisk PWM
co w trybie max nie powinno mieć miejsca.

Tłumacze to tym że mosiądz z którego wykonana jest piguła dość kiepsko przewodzi ciepło (~120 W/m*K vs ~200 W/m*K dla stopów AL)
W Dodatku połączenie gwintowe z body to tylko kika zwoi a połączenia gwintowe kiepsko przewodzą ciepło.
Trzeba przyjąć te ~40 stopni dla chłodzonego nadmuchem body.
Moc wydzielona w diodach i AMC to ok. 10W. Więc nie dziwi fakt że zabezpieczenie które włącza się przy ok 60 stopniach zaczyna działać.
Moim zdaniem to bardzo dobrze. Zresztą obcina moc w niewielkim stopniu.
Później, gdy napięcie na akumulatorze spadło zabezpieczenie się wyłączyło.

Powiem szczerze że zupełny brak stabilizacji trochę dał mi po łbie ;(
Sprawdziłem oczywiście na drugim ogniwie - wyniki takie same.
Na Sobotnią popijawę u kumpla który ma identyczna latarkę (Razem robiliśmy zakup) zabrałem swój "setup"  i z braku chłodzenia sprawdziłem stabilizacje tylko na poziomie 16% - już po ok godzinie odczyty poszły w dół.
Stabilizacji w tych sterownikach po prostu nie ma i nie będzie.
Sprawdzone na dwóch latarkach i trzech nowych ogniwach.
Sytuacje może trochę poprawić użycie akumulatorów o wyższym napięciu np LG 18650 D1 ładowane do 4.35V.
Z Testów HKJ'ta wyglądają na "najsztywniejsze" ale na Boga! pieprzyć to. Latarki i tak są zajebiste Cheesy
Nie widać tego w praktyce. Różnice widać tylko w bezpośrednim porównaniu dwóch latarek z których jedna ma ogniwo naładowane na ful zaś druga poniżej 60%

HKJ Zrobił szczegółowy test w którym wyraźnie widać co i jak.
W Sterowniku Grega sytuacja jest o tyle lepsza że taktowanie PWM wynosi 9.3 kHz vs 16 Bociana więc AMC mają więcej czasu na otwarcie ale i to jak widać nie daje stabilizacji.
http://lygte-info.dk/info/indexLedDrivers%20UK.html
Zapisane
sałron
Opinii: (63)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

Wiek: 666
Miejsce pobytu: CIeŃ
wiadomości: 2 062


LorD CIemŃości




Ignoruj
« Odpowiedz #21 : 2014-03-04, 23:53:12 »

Dzięki za solidną porcję pomiarów oraz link. Wieczór z głowy Roll Eyes
Zapisane

maba
Opinii: (1)
Mieszkaniec torch.pl
*****
Offline Offline

wiadomości: 1 134





Ignoruj
« Odpowiedz #22 : 2015-05-02, 22:32:44 »

Mariusz podesłał mi S6tkę na macanko, więc kilka słów ode mnie.

Wygląda jak taka czarna niepozorna rurka.. Obudowa prosta, bez udziwnień, że aż nudna. Do tego klipsa brak, więc toczy się aż miło Grin

Jak na swój rozmiar jest ciężkawa, D25LC2 Clicky zdecydowanie lżejsza. Czuć że to solidna bestia która wiele przetrwa.

Całkiem ciekawa jest ta dwukierunkowa nawigacja ale trzeba się przyzwyczaić. Fajowe jest strobo po 3-kliku w wybranej jasności, choć typowo rowerowe, nie taktyczne. Pomiar napięcia rewelacja. Reszty nie sprawdzałem Cheesy

Niestety niezbyt mogę napisać jak świeci, bo na starych naładowanych aku błyskało tylko 6/7 razy, więc są już w kiepskim stanie, a innych bez zabezpieczenia nie mam, protected nie mieści jak moja.

Na takich aku świeciła niewiele jaśniej niż mój Eagletac, który ma gdzieś ~500LM na wyjściu. Eagle przy tym ma dużo głębszy reflektor, więc świeci wyraźnie dalej od S6, której to szeroki beam rozmywał się gdzieś po drodze.

Ogólnie fajna lampka, dobry wybór na rower czy dla turysty, ja jednak wolę swoją Cool

S6, Eagletac D25LC2 Clicky, Thrunite T10, Eagletac D25A Clicky, Thrunite Ti2:

http://s25.postimg.org/n2xxwvz7j/Thrunite_T10_3.jpg
Bociana modyfikacja Convoy'a S6


http://s25.postimg.org/jxdc6oglb/Thrunite_T10_4.jpg
Bociana modyfikacja Convoy'a S6
Zapisane

Strony: Pierwsza 1 2 +   Do góry
  Wyślij ten wątek  |  Drukuj  

 
Skocz do:  

Podobne tematy
Temat Zaczęty przez Odpowiedzi Wyświetleń Ostatnia wiadomość
Latarka Bociana oczami laika . Rowerowe « 1 2 » kangoo 22 16121 Ostatnia wiadomość 2007-11-13, 19:31:06
wysłane przez pawelsz
convoy s2 szybko akumulatorek pada Porady techniczne Misiek_86 0 2183 Ostatnia wiadomość 2013-11-12, 14:35:07
wysłane przez Misiek_86
Bociana modyfikacja Convoy'a S8 Recenzje mar3 4 11994 Ostatnia wiadomość 2014-03-04, 00:32:33
wysłane przez M.O.D.
Bociana modyfikacja - Convoy M2 Recenzje « 1 2 » mar3 18 14835 Ostatnia wiadomość 2017-08-03, 22:50:49
wysłane przez zieloczek100
Kolejny mod Bociana czyli Convoy S6 xp-l Recenzje mar3 7 8329 Ostatnia wiadomość 2015-05-28, 23:00:46
wysłane przez albercik