Na początek chcę serdecznie powitać wszystkich bywalców tego forum. Jestem pasywnym czytelnikiem od dłuższego czasu, a teraz zdecydowałem się poprosić o pomoc w wyborze sprzętu, ponieważ brak mi doświadczenia w tym temacie.
Opowiem wam teraz krótką historię. Latarkomania jest obecna w mojej rodzinie od dawna. Dziadek kolekcjonuje latarki, tata kolekcjonuje latarki, a mnie nie trzeba było wcale zachęcać. Jestem amatorem nocnych spacerów po lesie. Z dala od sztucznych świateł lepiej widać gwiazdy, można spotkać ciekawych przedstawicieli lokalnej fauny, to zdrowe itp. Dużo powodów do podjęcia tej aktywności nie trzeba podawać.
Kiedyś, dawno temu wybierałem się na owe spacery z dużymi, jak ja to nazywam, "reflektorkami", z bazaru, o niewiadomym pochodzeniu. Ciężkie to było, nieporęczne, i przestawało działać po około miesiącu, czasem dwóch.
Przełom nadszedł kilka lat temu, gdy w moim domostwie pojawiła się wiertarka akumulatorowa firmy Bosch. Może nie wszyscy wiedzą, ale standardowo w zestawie można do takiej dostać latarkę korzystającą z tego samego akumulatora (napięcie 14.4 V, 8 W mocy). Wszyscy w domu dosłownie ją (latarkę) pokochali. Jeśli chodzi o mnie, to niczego lepszego do tej pory nie znalazłem. Cieplutkie światło (w końcu to żarówka, nie dioda), jasność trochę mniejsza niż oświetlenie w starszych samochodach firmy Fiat (wybaczcie poetyckie porównania, skale jasności to nie mój obszar ekspertyzy) i czas działania około godziny na pełnej jasności. Sarny i lisy można z odległości 150 metrów odnajdywać po odblasku w oczach, a z odległości 20m odwracają głowy, bo światło je razi. Słowem, cudo.
To cudo ma jednak zasadnicze wady, mianowicie ciężar (tyle, co wiertarka) i stacjonarność (nie ma mowy, żebym wywiózł kochaną latareczkę z domu na wypad w plener, tatuś nie pozwoli

). Zdecydowałem się więc na zmianę paradygmatu. Zainteresowałem się latarkami diodowymi.