|
« : 2010-10-13, 21:00:37 » |
|
Witam! Jestem nowy i zielony jeżeli chodzi o latarki led. Mam nadzieję, że dostanę odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Chciałbym kupić dobrą latarkę (chodzi mi przede wszystkim o zasięg) do 500 zł. Nie jest mi potrzebna do jakiegoś konkretnego celu typu miślistwo, patrole, poprostu chcę mieć dobrą, mocną i niezawodną latarkę. Mam na oku następujące modele:
- Olight M30 Triton - Olight M21 Warrior - JETBeam Raptor RRT-0 R5 - JETBeam Raptor RRT-2 R5 - JETBeam JET-III M R5 SMO - DBS v3 Dereelight MC-E - Tiablo ACE-G - ThruNite Catapult SMO v2 SST-50
Trochę dużo tego, ale może ktoś doradzi którą warto kupić. A może w ogóle inną niewymienioną przeze mnie? I jeszcze jedno, czy wartość lumenów przekłada się na zasięg światła czy zależy to bardziej od innych parametrów?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #1 : 2010-10-13, 22:43:52 » |
|
 backdoorman ! Póki co widzę straszną rozbieżność w wielkości, a o za tym idzie w zasilaniu latarek  Zastanów się co chcesz osiągnąć  Czyli jak największą ilość światła przy jak najmniejszych gabarytach  Konkretne zasilanie, czy jakieś inne upodobania  Jeśli zaś chodzi tylko o konkretny zasięg to z podanych przez Ciebie latarek wybór padłby na ThruNite Catapult v2  Pozdro 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
« Odpowiedz #2 : 2010-10-13, 22:45:49 » |
|
Lumeny mają małe przełożenie na zasięg, ważniejszy jest typ diody oraz wielkość reflektora. W skrócie - w tym samym reflektorze najdalej poświeci Cree XR-E (mały chip - powierzchnia świecąca=duża jasność na milimetr kwadratowy), najbliżej SST/MC-E (są to duże diody, jasność czerpią z powierzchni, MC-E to nic innego jak 4xXR-E w jednym opakowaniu). Oczywiście im większy i głębszy reflektor tym zasięg lepszy.
Rozumiem, że 500zł to cena za samą latarkę, zasilanie dodatkowo? Nie polecam zasilania z CR123A - to drogie, jednorazowe baterie, akumulatory 18650 mają bardzo dobre parametry i po zakupie zapewniają niemal darmową eksploatację.